Az egyik legfontosabb zenei cég, az UMG olyan nagy popzenei sztárokkal dolgozik együtt, mint Justin Bieber, Billie Eilish és Taylor Swift. Az új, kibővített megállapodásnak köszönhetően még több lehetőség nyílt meg az UMG művészei és zeneszerzői számára a Facebookon, az Instagramon, a Messengeren, a Horizonon, a Threads-en és most a WhatsApp-on.
A kapcsolat 2017-es kezdete óta a zeneipar és a közösségi média szorosabban együttműködik. A TikTokkal folytatott legújabb küzdelem lehet az egyetlen kivétel. Az UMG kritizálta a TikTokot, amiért nem fizet eleget a művészeknek és a szerzőknek. A TikTok az UMG teljes jövedelmének körülbelül 1% -át kínálta nekik, de a vállalat úgy gondolta, hogy ez nem elég. A vállalatok végül megegyeztek, és a híres platform nem veszítette el kedvenc művészeit.
A licencelt zenéket még inkább felhasználják rövid videókban és egyéb anyagokban a Meta platformjain. Az egyik nagy változás az, hogy a zene mostantól elérhető lesz a WhatsApp-on. Ez azt jelenti, hogy a márkák teljesen új módon léphetnek kapcsolatba ügyfeleikkel a zenén keresztül. Nyilatkozatában az UMG azonban nem árulta el, hogyan fogják használni a zenét a WhatsApp-on.
Az e-kereskedelmi marketing márkák kihasználhatják az új, zenével kapcsolatos lehetőségeket, hogy jobban bevonják ügyfeleiket és jobban megismerjék őket.
Egy másik fontos szempont, hogy a vállalatok meg akarják védeni a művészek és zeneszerzők jogait az AI által készített anyagokkal szemben, amelyek nem az övék. Az új megállapodásnak biztosítania kell, hogy a művészek tisztességes fizetést kapjanak munkájukért.
Az emberek együttműködésének ezen változása új módszereket kínál az embereknek a zene használatára a közösségi hálózatokon, és új lehetőségeket kínál arra, hogy a zenén keresztül kapcsolatba lépjenek közönségükkel, és több ügyfelet szerezzenek a Meta platformjainak használatára.