2 perc olvasási idő

A mesterséges intelligencia ma már az online csalások több mint felét irányítja. A horvát kereskedők tanúsítási rendszert vezetnek be

A mesterséges intelligencia jelenleg az online csalások több mint 50 százalékát generálja, és 99 százaléka észrevétlen marad. Az eCommerce Croatia szövetség felhívta a figyelmet erre a problémára, és elindította a Safe Shop tanúsítási rendszert az online áruházak megbízhatóságának ellenőrzésére.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A mesterséges intelligencia ma már az online csalások több mint felét irányítja. A horvát kereskedők tanúsítási rendszert vezetnek be
Forrás: eCommerce Hrvatska

A hetedik CRO Commerce konferenciára október 14-én került sor Zágrábban, amelyen több mint 600 e-kereskedelem, digitális marketing, logisztikai és technológiai szakember vett részt. A központi téma a mesterséges intelligencia hatása volt az online kiskereskedelemre.

Az online csalások tovább fognak növekedni – hamis webhelyek, adathalászat, feltört e-mail fiókok és befektetési csalások” – mondta Marcel Majsan, az eCommerce Croatia elnöke. Elmondása szerint sok vásárló csak a nagy üzletekből vásárol, és az utánvétet részesíti előnyben a kártyás fizetéssel szemben, ami lelassítja az egész ökoszisztéma növekedését.

Az alacsony bizalom lassítja a vásárlásokat

Horvátországban a kosárba helyezési arány fele a globális átlagnak, ami Majsan szerint jelentős bizalmi hiányt jelez. A Safe Shop rendszer célja, hogy ezt a problémát az üzletek tanúsításával és az ellenőrzött vásárlói vélemények gyűjtésével oldja meg.

Az automatizálás megváltoztatja a szabályokat

A Shipshape főszponzor olyan márkák projektjeit mutatta be, mint a Pevex, a Podravka és az Optika Anda.

„A mesterséges intelligencia által működtetett automatizálás meghatározza a digitális kereskedelem következő fejezetét” – mondta Ernest Antolović, a vállalat partnere.

EXPO zone at CRO Commerce 2025 conference with over 30 exhibitors showcasing eCommerce solutions in Zagreb, CroatiaRetry

Source: ecommerce.hr

A Monri Payments aranyszponzorként olyan fizetési technológiákat mutatott be, mint az Apple Pay, a Google Pay és a Click to Pay digitális pénztárcák. A vállalat panelbeszélgetést is szervezett a fintech és a pénzintézetek közötti együttműködésről.

A DPD Horvátország hangsúlyozta a logisztika fontosságát a bizalomépítésben. „A horvátok több mint 80 százaléka online vásárol, és a vásárlók egyre inkább a kényelmet és a rugalmasságot értékelik az árral szemben” – mondta Dario Lučić a DPD-től. A vállalat 1.600 átvételi pontból álló hálózatot üzemeltet Horvátországban és 135.000 Európa-szerte.

Az oktatás prioritásként

A vitaindító előadó, Ivan Bildi, a Masterbox platform alapítója sürgette a kereskedőket, hogy kezdjék el most alkalmazni a mesterséges intelligenciát. „Egy-két év múlva az integráció összetettebb lesz, és az elvárások magasabbak lesznek” – figyelmeztetett.

A konferenciát az eCommerce Croatia szövetség szervezte olyan partnerek támogatásával, mint a Lesnina, a VIVnetworks, a Boxnow, az euShipments és mások.

 

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

eCommerce Hrvatska
Ebből a cikkből megtudhatod

eCommerce Hrvatska

eCommerce Hrvatska Association is started with goal of informing, educating and connecting web shop managers & store owners with developers, hosting providers, marketing agencies, logistic services, payment gateways etc.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU