
A hetedik CRO Commerce konferenciára október 14-én került sor Zágrábban, amelyen több mint 600 e-kereskedelem, digitális marketing, logisztikai és technológiai szakember vett részt. A központi téma a mesterséges intelligencia hatása volt az online kiskereskedelemre.
„Az online csalások tovább fognak növekedni – hamis webhelyek, adathalászat, feltört e-mail fiókok és befektetési csalások” – mondta Marcel Majsan, az eCommerce Croatia elnöke. Elmondása szerint sok vásárló csak a nagy üzletekből vásárol, és az utánvétet részesíti előnyben a kártyás fizetéssel szemben, ami lelassítja az egész ökoszisztéma növekedését.
Az alacsony bizalom lassítja a vásárlásokat
Horvátországban a kosárba helyezési arány fele a globális átlagnak, ami Majsan szerint jelentős bizalmi hiányt jelez. A Safe Shop rendszer célja, hogy ezt a problémát az üzletek tanúsításával és az ellenőrzött vásárlói vélemények gyűjtésével oldja meg.
Az automatizálás megváltoztatja a szabályokat
A Shipshape főszponzor olyan márkák projektjeit mutatta be, mint a Pevex, a Podravka és az Optika Anda.
„A mesterséges intelligencia által működtetett automatizálás meghatározza a digitális kereskedelem következő fejezetét” – mondta Ernest Antolović, a vállalat partnere.

Source: ecommerce.hr
A Monri Payments aranyszponzorként olyan fizetési technológiákat mutatott be, mint az Apple Pay, a Google Pay és a Click to Pay digitális pénztárcák. A vállalat panelbeszélgetést is szervezett a fintech és a pénzintézetek közötti együttműködésről.
A DPD Horvátország hangsúlyozta a logisztika fontosságát a bizalomépítésben. „A horvátok több mint 80 százaléka online vásárol, és a vásárlók egyre inkább a kényelmet és a rugalmasságot értékelik az árral szemben” – mondta Dario Lučić a DPD-től. A vállalat 1.600 átvételi pontból álló hálózatot üzemeltet Horvátországban és 135.000 Európa-szerte.
Az oktatás prioritásként
A vitaindító előadó, Ivan Bildi, a Masterbox platform alapítója sürgette a kereskedőket, hogy kezdjék el most alkalmazni a mesterséges intelligenciát. „Egy-két év múlva az integráció összetettebb lesz, és az elvárások magasabbak lesznek” – figyelmeztetett.
A konferenciát az eCommerce Croatia szövetség szervezte olyan partnerek támogatásával, mint a Lesnina, a VIVnetworks, a Boxnow, az euShipments és mások.