A piacon és a vásárlók körében tapasztalható tendenciák
A használt ruhák piaca világszerte a 2021-es 141 milliárd dollárról 2024-re 230 milliárd dollárra nőtt, és 2028-ra várhatóan eléri a 350 milliárd dollárt. A használt luxuscikkek piaca különösen gyorsan nőtt, 2017 és 2023 között 125%-kal emelkedett a használt cikkek értékesítése. A fiatalok azok, akik ezt a trendet mozgatják. Az ezredfordulósok és a Z generációhoz tartozók legalább néhány havonta vásárolnak használt tárgyakat, míg a baby boomereknek csak 20%-a teszi ugyanezt. Ez a változás azt mutatja, hogy az emberek értékről és fenntarthatóságról alkotott elképzelései hogyan változnak.
Nagy márkák projektjei
Ikea
- Az Ikea Preowned használt áruk piacterét indította el Madridban és Oslóban.
- Lehetővé teszi az emberek számára, hogy egymásnak bútorokat adjanak el
- 15%-os bónuszt ad, ha készpénz helyett vásárlási utalványt használnak.
- Jelenleg ingyenes
Lego
- Replay szolgáltatás elindult az Egyesült Államokban, Kanadában és az Egyesült Királyságban.
- Közel 500 tonna téglát adományoztak már
- Jelenleg csak az USA államból (beleértve Alaszkát és Hawaiit is) lehet szállítani
A használtcikk-üzletek problémái és aggodalmai
A műveletek bonyolultsága
- A válogatás és ellenőrzés összetett folyamatai
- A fordított logisztika magas költségei
- Az áruk megítéléséhez speciális ismeretekre van szükség
Jó minőség és csalás
- Aggályok a csúcskategóriás termékek eredetiségével kapcsolatban
- A minőség különböző szintjei
- A rendszerrel való esetleges visszaélés
- A jótékonysági célú adományokra gyakorolt hatás
Az iparra gyakorolt hatások
Az emberek elajándékozzák a kevésbé értékes tárgyakat, és a legjobbjaikat új platformokon értékesítik, ami megváltoztatja a hagyományos jótékonysági ágazatot. Bár vannak problémák, a használtcikk-piac folyamatosan növekszik, mivel a vállalkozások környezetbarát módszereket keresnek, a fogyasztók pedig elfogadják a körforgásos gazdaság mögött álló elképzeléseket. Ahhoz, hogy sikeres legyen ezen a területen, tudnia kell, hogyan kell kezelni a bonyolult logisztikát, szem előtt tartani a minőséget, elnyerni a vásárlók bizalmát, és alacsonyan tartani a költségeket.