
A Leroy Merlin francia barkácsáruház megnyitotta második üzletét a romániai Iași-ban, több mint 3 millió eurós beruházást követően – írja a Business Review. A Mall Moldovában található új létesítmény több mint 9 200 négyzetméteren terül el, és ez a vállalat 23. üzlete Romániában. Az üzletet egy 120 fős csapat fogja üzemeltetni.
Jelentős terjeszkedési tervek Románia-szerte
A Leroy Merlin bejelentette, hogy 2025 és 2027 között 11 új üzletet tervez nyitni Romániában– írja a ZF English. Ezzel a terjeszkedéssel a romániai üzletek száma a terjeszkedési időszak végére több mint 30-ra emelkedik.
A vállalat jelenleg 23 üzletet üzemeltet 16 romániai városban, köztük Bukarestben, Kolozsváron, Craiován, Ploiești-en, Pitești-en, Brașovban, Constanța, Nagyszeben, Suceava, Marosvásárhely, Bacău, Iași, Temesvár, Nagyvárad, Târgoviște és Arad, és közel 3500 embert foglalkoztat helyben.
Digitális szolgáltatások és ügyfélélmény
Az új Iași-i áruház modern digitális szolgáltatásokat kínál, amelyek célja a vásárlói élmény fokozása:
- Click & Collect szolgáltatás, legfeljebb 2 órán belüli átvételi lehetőséggel.
- Telefonos rendelés a tanácsadókkal való egyszerű rendelésfeladáshoz.
- Online rendelés kiszállítással a közvetlen házhoz vagy építkezésre történő szállításhoz
- 1500 négyzetméteresDrive-in lehetőség a nagybevásárláshoz.
- 15 pénztárhely, ebből 2 a drive-in zónában
- Specializált bemutatótermek a fürdőszobák, konyhák, csempék és kerámiák számára
Fenntarthatósági kezdeményezések
A Leroy Merlin elkötelezte magát a fenntarthatóság mellett az egész tevékenységében. A Wikipedia szerint2022-ben a vállalat 36 olyan francia üzletet azonosított, amelyek tetőszerkezete alkalmas fotovoltaikus panelek elhelyezésére, és azon dolgozik, hogy napelemes farmokról biztosítsa az áramellátást.
Stratégiai beruházás Portugáliában
Románián túl a Leroy Merlin bejelentette, hogy a következő három évben 220 millió eurós beruházást hajt végre Portugáliában – írja a The Portugal News. A beruházás az infrastruktúra bővítése (105 millió euró) és a technológiafejlesztés (115 millió euró) között oszlik meg.
Piaci verseny és pozíció
A romániai barkácspiacot erős verseny jellemzi a már befutott szereplők, köztük a Dedeman, a Praktiker, az OBI és a Hornbach részéről. A Leroy Merlin terjeszkedési stratégiája a fizikai bolti jelenlét és a digitális kényelem kombinálására összpontosít, hogy megkülönböztesse magát a versenytársaktól.
Vezérigazgatói megjegyzések a stratégiai növekedésről
„Iași stratégiai fontosságú város számunkra – aktív közösséggel és növekvő kereslettel a modern, fenntartható és megfizethető lakberendezési megoldások iránt. A második Leroy Merlin üzlet megnyitásával a városban szeretnénk közelebb kerülni ügyfeleinkhez az ország ezen részén, és teljes körű vásárlási élményt kínálni számukra” – mondta Mathieu Bauduin, a Leroy Merlin Románia vezérigazgatója a Business Review beszámolója szerint
. A vállalat terjeszkedése a román piacba vetett szélesebb körű bizalmat tükrözi, és a tervek szerint folytatja a beruházásokat mind a fizikai infrastruktúrába, mind a digitális képességekbe a vásárlói igények kiszolgálása érdekében.
Mit jelent ez az e-kereskedelem számára
A Leroy Merlin megközelítése jól mutatja az olyan omnichannel kiskereskedelmi stratégiák fontosságát, amelyek zökkenőmentesen integrálják az online rendelést, a bolti átvételt és a szállítási szolgáltatásokat. Az e-kereskedelmi vállalkozások számára a legfontosabb tanulságok a következők:
- Rugalmas teljesítési lehetőségek, amelyek megfelelnek a különböző vásárlói preferenciáknak.
- A gyors kiszállítási és átvételi szolgáltatásokat támogatólogisztikai infrastruktúrába való beruházás.
- A digitális és fizikai érintkezési pontokintegrációja a zökkenőmentes vásárlói élmény érdekében.
A vállalat folyamatos terjeszkedése és beruházásai mindkét országban erős bizalmat jeleznek a közép- és kelet-európai barkácspiac iránt.