.
Az X prémium-növelése az agresszív kampánytaktikák ellenére is elmaradt
Az X Premium teljes képernyős felugró reklámjai az X (korábban Twitter) által indított agresszív kampány részét képezik. Egy rosszul elhelyezett, a háttérbe simuló „x” gomb megnehezíti a felhasználók számára, hogy bezárják ezeket a hirdetéseket, ami kritikákat váltott ki a designjukkal kapcsolatban.
Annak ellenére, hogy a platform felhasználói bázisa egyre csökken, és az X Premium konverziós aránya kevesebb mint 1%, még mindig a fizetős előfizetéseket erőlteti. Elon Musk 9 millió előfizetőt prognosztizált erre az időre, 2028-ra pedig 104 milliót remél.
A jelenlegi becslések szerint csak nagyjából 1,3 millió felhasználó választotta a prémium szolgáltatást. Az előfizetők számának növelése érdekében a platform olyan funkciókat is reklámoz, mint az X Premium ajándékozás. Az előfizetési kampány úgy tűnik, egy szélesebb körű terv része, amelynek célja, hogy az X kevésbé függjön a reklámbevételektől. Nem tűnik azonban valószínűnek, hogy ezek a marketingkezdeményezések a jelenlegi prémium funkciókínálatot figyelembe véve a platform által várt jelentős előfizetés-növekedést eredményeznek.
A Meta a VR hardvereket tolja, de a tartalom még mindig lemarad mögötte
Időközben a Meta hasonló stratégiát követett, és a VR-headsetjeit – a metaversum stratégiájának kulcsfontosságú elemét – a Facebookon és az Instagramon található elsődleges hirdetési felületeken keresztül mutatja be. Az X prémium szolgáltatásához hasonlóan azonban a Meta is alapvető problémával küzd: a jelenlegi ökoszisztémában nincs elég érdekes VR-alkalmazás és -élmény ahhoz, hogy a hardver szükségessé váljon. Bár a tartalomtár egyre bővül, és maga a technológia is lenyűgöző, még nem érte el az alapvető fogyasztói technológia szintjét. A Meta terve azonban, hogy ezeket a termékeket elérhetővé tegye a felhasználók milliárdjai számára, végül kifizetődő lehet.
A közösségi alkalmazások nehéz eladása nem sikerül
A Snapchat+ reklámjainak egyenesen a felhasználók üzeneteinek postaládájába való küldésével a Snapchat követte a példát. A közösségi média ennek a közvetlen marketingstratégiának és a többi platform munkájának eredményeként ma már jobban hasonlít a digitális piacterekre, mint a közösségi terekre. Ezek az agresszív marketingstratégiák azonban ma már kevésbé hatékonyak, mint korábban talán voltak, mivel a felhasználók sokkal ügyesebben szűrik ki a promóciós tartalmakat.