3 perc olvasási idő

A közösségi platformok küzdenek az ünnepi prémium nyomással

Az ünnepek közeledtével észrevehető változás tapasztalható abban, ahogyan a nagy közösségi médiavállalatok reklámozzák előfizetéses szolgáltatásaikat és áruikat. Ezek a platformok jelenleg saját alkalmazásaikon belül teljes képernyős hirdetéseket használnak agresszív marketingstratégiájuk részeként. Bár ez a stratégia hatékonyan használja ki hatalmas felhasználói bázisukat, potenciálisan tolakodó jellege kritikákat vált ki.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A közösségi platformok küzdenek az ünnepi prémium nyomással
Forrás: Unsplash

.

Az X prémium-növelése az agresszív kampánytaktikák ellenére is elmaradt

Az X Premium teljes képernyős felugró reklámjai az X (korábban Twitter) által indított agresszív kampány részét képezik. Egy rosszul elhelyezett, a háttérbe simuló „x” gomb megnehezíti a felhasználók számára, hogy bezárják ezeket a hirdetéseket, ami kritikákat váltott ki a designjukkal kapcsolatban.

Annak ellenére, hogy a platform felhasználói bázisa egyre csökken, és az X Premium konverziós aránya kevesebb mint 1%, még mindig a fizetős előfizetéseket erőlteti. Elon Musk 9 millió előfizetőt prognosztizált erre az időre, 2028-ra pedig 104 milliót remél.

X Premium

Source: Socialmediatoday.com

A jelenlegi becslések szerint csak nagyjából 1,3 millió felhasználó választotta a prémium szolgáltatást. Az előfizetők számának növelése érdekében a platform olyan funkciókat is reklámoz, mint az X Premium ajándékozás. Az előfizetési kampány úgy tűnik, egy szélesebb körű terv része, amelynek célja, hogy az X kevésbé függjön a reklámbevételektől. Nem tűnik azonban valószínűnek, hogy ezek a marketingkezdeményezések a jelenlegi prémium funkciókínálatot figyelembe véve a platform által várt jelentős előfizetés-növekedést eredményeznek.

A Meta a VR hardvereket tolja, de a tartalom még mindig lemarad mögötte

Időközben a Meta hasonló stratégiát követett, és a VR-headsetjeit – a metaversum stratégiájának kulcsfontosságú elemét – a Facebookon és az Instagramon található elsődleges hirdetési felületeken keresztül mutatja be. Az X prémium szolgáltatásához hasonlóan azonban a Meta is alapvető problémával küzd: a jelenlegi ökoszisztémában nincs elég érdekes VR-alkalmazás és -élmény ahhoz, hogy a hardver szükségessé váljon. Bár a tartalomtár egyre bővül, és maga a technológia is lenyűgöző, még nem érte el az alapvető fogyasztói technológia szintjét. A Meta terve azonban, hogy ezeket a termékeket elérhetővé tegye a felhasználók milliárdjai számára, végül kifizetődő lehet.

A közösségi alkalmazások nehéz eladása nem sikerül

A Snapchat+ reklámjainak egyenesen a felhasználók üzeneteinek postaládájába való küldésével a Snapchat követte a példát. A közösségi média ennek a közvetlen marketingstratégiának és a többi platform munkájának eredményeként ma már jobban hasonlít a digitális piacterekre, mint a közösségi terekre. Ezek az agresszív marketingstratégiák azonban ma már kevésbé hatékonyak, mint korábban talán voltak, mivel a felhasználók sokkal ügyesebben szűrik ki a promóciós tartalmakat.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Több mint 7000 marketinges tart Budapestre – itt van miért
3 perc olvasási idő

Több mint 7000 marketinges tart Budapestre – itt van miért

Az Affiliate World Europe 2025. szeptember 4-5-én érkezik Budapestre, a Hungexpo Budapesti Kongresszusi és Kiállítási Központba. Ez a vezető affiliate marketing konferencia az iparág vezető marketingesei, hirdetői és technológiai innovátorai számára két napra összehozza a hálózatépítést, tanulást és üzleti növekedést.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
A Meta AI Opportunity Score mostantól minden hirdetési fiókban elérhető
2 perc olvasási idő

A Meta AI Opportunity Score mostantól minden hirdetési fiókban elérhető

A Meta befejezte Opportunity Score funkciójának globális bevezetését az összes hirdetési fiókban, az év elején megkezdett kezdeti tesztelési fázisokat követően. A mesterséges intelligencia által vezérelt optimalizációs eszköz célja, hogy szisztematikus ajánlásokkal segítse a hirdetőket kampányaik teljesítményének javításában.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+