3 perc olvasási idő

A közösségi platformok küzdenek az ünnepi prémium nyomással

Az ünnepek közeledtével észrevehető változás tapasztalható abban, ahogyan a nagy közösségi médiavállalatok reklámozzák előfizetéses szolgáltatásaikat és áruikat. Ezek a platformok jelenleg saját alkalmazásaikon belül teljes képernyős hirdetéseket használnak agresszív marketingstratégiájuk részeként. Bár ez a stratégia hatékonyan használja ki hatalmas felhasználói bázisukat, potenciálisan tolakodó jellege kritikákat vált ki.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A közösségi platformok küzdenek az ünnepi prémium nyomással
Forrás: Unsplash

.

Az X prémium-növelése az agresszív kampánytaktikák ellenére is elmaradt

Az X Premium teljes képernyős felugró reklámjai az X (korábban Twitter) által indított agresszív kampány részét képezik. Egy rosszul elhelyezett, a háttérbe simuló „x” gomb megnehezíti a felhasználók számára, hogy bezárják ezeket a hirdetéseket, ami kritikákat váltott ki a designjukkal kapcsolatban.

Annak ellenére, hogy a platform felhasználói bázisa egyre csökken, és az X Premium konverziós aránya kevesebb mint 1%, még mindig a fizetős előfizetéseket erőlteti. Elon Musk 9 millió előfizetőt prognosztizált erre az időre, 2028-ra pedig 104 milliót remél.

X Premium

Source: Socialmediatoday.com

A jelenlegi becslések szerint csak nagyjából 1,3 millió felhasználó választotta a prémium szolgáltatást. Az előfizetők számának növelése érdekében a platform olyan funkciókat is reklámoz, mint az X Premium ajándékozás. Az előfizetési kampány úgy tűnik, egy szélesebb körű terv része, amelynek célja, hogy az X kevésbé függjön a reklámbevételektől. Nem tűnik azonban valószínűnek, hogy ezek a marketingkezdeményezések a jelenlegi prémium funkciókínálatot figyelembe véve a platform által várt jelentős előfizetés-növekedést eredményeznek.

A Meta a VR hardvereket tolja, de a tartalom még mindig lemarad mögötte

Időközben a Meta hasonló stratégiát követett, és a VR-headsetjeit – a metaversum stratégiájának kulcsfontosságú elemét – a Facebookon és az Instagramon található elsődleges hirdetési felületeken keresztül mutatja be. Az X prémium szolgáltatásához hasonlóan azonban a Meta is alapvető problémával küzd: a jelenlegi ökoszisztémában nincs elég érdekes VR-alkalmazás és -élmény ahhoz, hogy a hardver szükségessé váljon. Bár a tartalomtár egyre bővül, és maga a technológia is lenyűgöző, még nem érte el az alapvető fogyasztói technológia szintjét. A Meta terve azonban, hogy ezeket a termékeket elérhetővé tegye a felhasználók milliárdjai számára, végül kifizetődő lehet.

A közösségi alkalmazások nehéz eladása nem sikerül

A Snapchat+ reklámjainak egyenesen a felhasználók üzeneteinek postaládájába való küldésével a Snapchat követte a példát. A közösségi média ennek a közvetlen marketingstratégiának és a többi platform munkájának eredményeként ma már jobban hasonlít a digitális piacterekre, mint a közösségi terekre. Ezek az agresszív marketingstratégiák azonban ma már kevésbé hatékonyak, mint korábban talán voltak, mivel a felhasználók sokkal ügyesebben szűrik ki a promóciós tartalmakat.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet
3 perc olvasási idő

Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet

A kínai óriás, a Shein egyre fontosabb szereplővé válik az online divatpiacon. Az agresszív árairól és ultragyors divatjáról ismert vállalat olyan mértékben növekszik, ami néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt. Az alábbi adatelemzés az ECDB adatai alapján készült.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
GTM Tag Loading Update: Alapvető változások az E-commerce konverziókövetés számára
3 perc olvasási idő

GTM Tag Loading Update: Alapvető változások az E-commerce konverziókövetés számára

Kapott e-mailt arról, hogy 2025. április 10-től megváltozik a Google Tag Manager (GTM) Google Ads és Floodlight címkék betöltése? Ez a frissítés hatással lehet a konverziókövetésre, a remarketingre és arra, hogy hogyan kezeli a címkéket a GTM-ben. Pontosan mi változik, miért történik ez, és mit kell tennie? Nézzük meg.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Növelje TikTok Shop Performance Score-ját az új kategória benchmarkokkal
2 perc olvasási idő

Növelje TikTok Shop Performance Score-ját az új kategória benchmarkokkal

Tegnapi hatállyal, 2025. március 13-án a TikTok befejezte a Shop Performance Score rendszerének jelentős frissítését. Az új megközelítés mostantól az Ön eladói teljesítményét nem a piactér egészéhez, hanem az azonos terméklistázási kategóriában lévő többi eladóhoz hasonlítja.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+