Nemrég számoltunk be arról, hogy az Instagram az üzeneteken keresztül megosztott tartalmakra összpontosít. A múlt héten az Instagram hivatalosan is bejelentette mutatóinak és prioritásainak változásait.
Az Instagram új megközelítése azon a meggyőződésen alapul, hogy az elérés pontosabb mércéje az alkotó sikerének a platformon. A változás részeként az Instagram bejelentette, hogy a megtekintések lesznek az elsődleges mérőszámok minden tartalomformátumban, beleértve a tekercseket, az élő videókat, a fényképeket, a galéria és a történeteket. Ennek az egységes mérőszámnak az a célja, hogy világosabb és következetesebb képet adjon a tartalom teljesítményéről.
A megtekintések számos más mutatót váltanak fel az Elemzési adatok területen, például a lejátszásokat, a fiók elérését, a fiók aktivitását, az interakciókat és a nézési időt. Ezenkívül az ismétlődő tartalommegtekintéseket a rendszer a Reels lejátszásaihoz és visszajátszásaihoz hasonlóan számolja, ami növelheti az általános megtekintésszámot, és segíthet az aktivitás megragadásában.
A Reels Plays új neve Views lesz. A megtekintések lesznek a többi formátum, például fényképek, galéria és történetek fő mérőszámai.
A hamis követők vége?
Ezt a tendenciát a felhasználói viselkedés változásai és az algoritmusok hatása vezérli. Jelenleg a felhasználó által nem követett profilokból származó bejegyzések több mint felét az AI ajánlja. Ez csökkenti a követők számának jelentőségét, mivel a felhasználókat érdeklő tartalmat egyre inkább algoritmusok határozzák meg, nem pedig a követendő profilok saját kiválasztása.
A felhasználók megváltoztatják a tartalommal való interakció módját is – inkább az algoritmikus hírcsatornákra támaszkodnak az új bejegyzések felfedezéséhez, és közvetlen üzeneteken keresztül osztják meg a tartalmakat ahelyett, hogy kedvelnék őket. Ennek eredményeként a Küldés mutató egyre fontosabbá válik, amint azt Adam Mosseri, az Instagram vezetője elmagyarázta.
A változás tükrözi a privát tartalmak megosztásának növekvő tendenciáját a nyilvános szerepvállalással szemben.
Az alkotók számára ez azt jelenti, hogy az elérés és a megtekintések maximalizálására való összpontosítás elengedhetetlen. Bár az olyan hagyományos mutatóknak, mint a követők száma és a kedvelések, továbbra is megvan a helyük, már nem ezek a siker elsődleges mutatói. Ehelyett az alkotóknak alkalmazkodniuk kell ahhoz a változáshoz, amely a tartalom elérésének növelésére és a megtekintések számának növelésére helyezi a hangsúlyt.