A The Category Management Company ügyvezető igazgatója, Patrick Finlay két tanulmányra mutat rá, amelyek kiemelik a Z generáció fenntarthatósági fókuszát. A Barclaycard tanulmánya szerint a Z generáció 82% -a aggódik a fenntarthatóság miatt, míg a First Insight megállapította, hogy 75% -uk a fenntarthatóságot helyezi előtérbe a márkanevekkel szemben (49%) a vásárlási döntések meghozatalakor.
„A zöld kezdeményezések legújabb példái közé tartozik a Frugalpac papírpalack-innovációja, az Aldi borválasztéka és a Greenall’s Gin” – jegyezte meg Finlay. „Még az Asda megszűnt újratöltési és újrafelhasználási kísérlete is bizonyítja a kísérletezésre és a tanulásra való hajlandóságot.”
Finlay azzal érvel, hogy az értelmes fenntarthatósági stratégiák végrehajtása időbe telik, és a nagy kiskereskedők 2035-re nettó nulla belső működést céloznak meg. A kérdés az, hogy a hagyományos termékválaszték-bővítés elegendő lesz-e a Z generáció környezetvédelmi elvárásainak figyelembevételével. Úgy véli, hogy a tartós értékteremtéshez bátor, hosszú távú befektetésre van szükség, különösen bizonytalan időkben. Arra figyelmeztet, hogy a környezettudatos fiatalabb generációk az értékeik alapján hoznak vásárlási döntéseket anélkül, hogy felárat várnának el.
„Iparágunknak szüksége van kiskereskedőkre és beszállítókra a vezetéshez és az innovációhoz” – állítja Finlay. „Még mindig kísérletezünk, mint az Asda újratöltési kísérlete – tervezés, végrehajtás, tanulás és finomítás. A relevancia megőrzése azt jelenti, hogy alkalmazkodunk a trendekhez és cselekszünk, tanulunk mind a sikerekből, mind a kudarcokból.”