2 perc olvasási idő

A készpénz meglepően visszatér az Egyesült Királyság digitális korában

Váratlanul az Egyesült Királyság készpénzmentes világ felé vezető útja kisebb, de figyelemre méltó sebességkorlátozásba ütközött. Bár az érintés nélküli és mobilfizetés tavaly is megtartotta növekvő tendenciáját, megdöbbentően sok brit fedezi fel újra a bankjegyek és érmék tapintható vonzerejét napi vásárlásaik során.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A készpénz meglepően visszatér az Egyesült Királyság digitális korában
Forrás: Depositphotos

A UK Finance által a fizetési szokásokról közzétett éves jelentés érdekes ellentmondást tár fel az ország számára. Egyrészt a 2022-es röpke visszatérést követően a készpénzfizetések ismét megkezdték csökkenő spiráljukat. Ezzel szemben megdöbbentően 66%-kal nőtt azoknak az aránya, akik inkább valódi pénzt éreznének a zsebükben.

A 2022-es 900 000-ről 2023-ra lenyűgöző 1,5 millióra – ez a legnagyobb szám a járvány előtti idők óta – ezeknek a „készpénzrajongóknak” a sora bővült. A pénzügyi elemzők tudomásul vették ezt az ugrást, és azt feltételezik, hogy a készpénz valódi biztonságához visszatérő embereket a jobb költségvetési ellenőrzés érdekében a megélhetési költségek válsága motiválhatja.

A közösségi médiának is volt szerepe; A „készpénztöltelék” szokása egyre népszerűbb. Az Instagram korszakára átkeresztelt hagyományos költségvetési megközelítés az alapokat címkézett borítékokra osztja a különböző kiadásokhoz. A pénzszűkében lévő otthonok, amelyek megpróbálják ellenőrizni kiadásaikat, rezonanciát találnak ebben a gyakorlati módszerben.

Source: UK Finance

A készpénz visszatérését figyelve a UK Finance azon tűnődik, vajon ez egy új trend kezdete-e, vagy talán egy „statisztikai blip” az adatokban. Érdekes, hogy bár az alacsonyabb jövedelműek nagyobb valószínűséggel részesítik előnyben a készpénzt, a kohorsz különböző gazdasági háttérrel és korosztályokkal rendelkező személyeket foglal magában. Úgy tűnik, hogy ezt az ízlést jobban befolyásolja a személyiség, mint a helyzet.

Ezek a készpénzrajongók azonban nem éppen bankellenes vagy adatvédelmi fanatikusok. A legtöbben digitális eszközöket alkalmaznak a rendszeres számlafizetéshez és saját betéti vagy hitelkártyákhoz. A mindennapi használatra csak a valuta tapintható jellegét akarják.

A skála másik végén a „nagyrészt készpénzmentes”ritkán vagy alig készpénzt használó – emberek száma is nőtt, 2023-ra 22,1 millióra emelkedett.

A készpénzhasználat visszatérése érdekes szempontot ad a személyes pénzügyek változó jelenetének, miközben az Egyesült Királyság továbbra is a digitális fizetés útján halad. Úgy tűnik, hogy van hely az alacsony bankjegyek és érmék számára az egyre számítógépesebb környezetünkben.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Ezreket veszítenek a magyar eladók ezeken a piaci hibákon
5 perc olvasási idő

Ezreket veszítenek a magyar eladók ezeken a piaci hibákon

A nemzetközi piacterekre való terjeszkedés túlterhelőnek tűnhet a magyar eladók számára. A több tucatnyi platform, a különböző szabályozások és a kulturális különbségek miatt sok vállalkozás ragaszkodik ahhoz, amit ismer. Benes Attila a Base.com-tól megosztja gyakorlati meglátásait arról, hogy mely piacok működnek a magyar eladók számára – és melyek azok a gyakori hibák, amelyek ezrekbe kerülnek […]

Attila Benes Attila Benes
Country Manager, Base.com
A legsikeresebb közép- és kelet-európai e-kiskereskedők titkai
7 perc olvasási idő

A legsikeresebb közép- és kelet-európai e-kiskereskedők titkai

A kelet-közép-európai e-kiskereskedők csendben felülmúlják a piacot, miközben az olyan globális óriások, mint a Temu és a Shein olcsó termékekkel árasztják el az európai piacokat. A régió 50 legnagyobb vállalata megtalálta a módját a folyamatos növekedésnek, még akkor is, amikor a pandémiát követő fellendülés kifulladt, és az infláció a fogyasztói kiadásokat sújtotta. Íme, mit csinálnak […]

László Szabó László Szabó
Managing Partner, Growww Digital
A szüneteltetéses hirdetések átalakítják az e-kereskedelmet?
3 perc olvasási idő

A szüneteltetéses hirdetések átalakítják az e-kereskedelmet?

A digitális reklám folyamatosan fejlődik és alkalmazkodik a fogyasztói magatartáshoz. A streaming platformokon az online marketinget alakító legújabb trend a szüneteltetéses hirdetések. Ez egy új hirdetési formátum, amely akkor jelenik meg, amikor a nézők szünetet tartanak a nézett tartalomban.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge