Miért olyan népszerűek a kedvezmények?
A kedvezmények nemcsak pénzt takarítanak meg, hanem boldoggá is tesznek minket. Egy 2012-es amerikai tanulmány megállapította, hogy azok az emberek, akik 10 dolláros kedvezményes utalványt kaptak, 38% -kal növelték a boldogsághormonokat.
Érdekes adatok a kedvezményekről:
- Egy 2013-as, 10 009 ember bevonásával készült felmérésben a válaszadók 51%-a mondta azt, hogy az online vásárlás során befolyásolja őket a kedvezmény.
- A BIA/Kelsey adatai azt mutatják, hogy a kedvezmények 17,7%-kal növelték ügyfeleik teljes értékesítését.
- A VoucherCloud statisztikái azt mutatják, hogy a vásárlók 57% -a motivált arra, hogy első vásárlását egy ismeretlen e-kiskereskedőtől hajtsa végre, amikor kedvezményes utalványt kínálnak.
Forrás: HuffPost
Hogyan használjuk ki a kedvezményeket az e-shopban?
Az e-shopban a kedvezményes kuponokat felhasználásuk szerint osztjuk fel:
- Akvizíció – nekik köszönhetően új ügyfeleket kapunk
- Megtartás – ezekkel motiváljuk azokat az ügyfeleket, akik már vásároltak tőlünk, hogy újra vásároljanak
- Parazita – szabadon mozognak az interneten (a kérdés itt az, hogy megrendelést adnának-e ilyen utalvány nélkül?)
Amint az előző sorokból valószínűleg látható, az akvizíciós és megtartási kedvezmények azok, amelyeket szeretnénk. A legtöbb esetben nem akarunk parazita kedvezményeket.
Melyek a leggyakoribb kedvezmények?
- Vásároljon egyet, kap egyet ingyen (magas árrésű termékek)
- Százalék
- Rögzített összeg
- Ajándék rendeléssel (könnyű ajándék, amely nem befolyásolja a szállítást, és nem kerül sokba)
- Ingyenes szállítás
- Mennyiségi engedmények
Kedvezményes stratégiák:
- Új ügyfelek szerzése.
- Régi készletek vagy szezonális termékek értékesítése.
- Az ügyfelek ösztönzése arra, hogy egy minimális összeg felett költsenek.
- Az ügyfél visszajuttatása az üzletbe a kosár elhagyása után.
- A marketingkampányok nyomon követése és jelentése.
Személyre szabott hűségkedvezmények: Ha ismeri ügyfelei preferenciáit, személyre szabott kedvezménnyel érheti el őket.
Új vevői kedvezmény: A kedvezménykupon külső népszerűsítése, de csak az új ügyfelek számára.
Tippek a kedvezmény kialakításához:
- Az új ügyfelek számára vonzóbbak az összes termékre vonatkozó általános kedvezmények.
- A drágább termékek esetében jobb, ha értékkedvezményt kínál, mint százalékos kedvezményt.
- Olcsóbb termékek esetében használjon kerekített összegeket; drágább termékekhez használja a „Bata árakat”.
A kedvezmények pszichológiája hatékony, mert az ügyfelek jól érzik magukat és motiváltabbak a vásárlásra. De ha ezeket a stratégiákat fogja használni, győződjön meg róla, hogy ezt stratégiailag teszi, és nem pazarolja az idejét vagy pénzét.