2 perc olvasási idő

A HR átalakítása: az AI-alapú tehetséggondozás térnyerése

A szervezetek versenyeznek azért, hogy a mai gyors tempójú üzleti környezetben az élen járjanak. Az emberi erőforrások (HR) az egyik olyan terület, ahol ez különösen kritikus. A HR-csapatok forradalmasíthatják a tehetségek kezelésének módját, megkönnyítve a legjobban teljesítők vonzását, megtartását és fejlesztését a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazásával.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A HR átalakítása: az AI-alapú tehetséggondozás térnyerése
Forrás: Depositphotos

A toborzás új korszaka

A hagyományos toborzási folyamat jelentős átalakítása folyamatban van. Az AI-alapú eszközök akár 70%-kal is csökkenthetik a felvételi időt, lehetővé téve a HR-csapatok számára, hogy példátlan sebességgel és pontossággal szűrjék az önéletrajzokat. Ennek eredményeként a toborzók olyan stratégiai tevékenységekre összpontosíthatnak , mint a jelöltekkel való kapcsolatépítés és az erős munkáltatói márka kialakítása.

A prediktív elemzés felszabadítja a lehetőségeket

A prediktív elemzés segítségével a HR szakemberek azonosíthatják a jól teljesítőket és a veszélyeztetett alkalmazottakat, mielőtt azok kötelezettséggé válnának. Ez lehetővé teszi számukra, hogy adatvezérelt döntéseket hozzanak, amelyek ösztönzik a megtartási és fejlesztési kezdeményezéseket, ami végső soron jobb munkavállalói elkötelezettséghez és a forgalom csökkenéséhez vezet.

Az alkalmazotti élmény egyszerűsítése

A személyre szabott támogatás és erőforrások biztosításával a mesterséges intelligencia a munkavállalói élményt is átalakítja. A chatbotok és a virtuális asszisztensek lehetővé teszik az alkalmazottak számára , hogy kiszolgálják magukat, csökkentve a kézi beavatkozás szükségességét, és lehetővé téve a HR csapatok számára, hogy összetettebb ügyekre összpontosítsanak.

Source: Depositphotos

Ember és gép szinergiája

Az emberi intuíció és az érzelmi intelligencia továbbra is elengedhetetlen a hatékony tehetséggondozáshoz, annak ellenére, hogy az AI kiváló a nagy mennyiségű adat feldolgozásában. A HR-csapatok erőteljes szinergiát hozhatnak létre, amely mindkettő erősségeinek kombinálásával ösztönzi az üzleti eredményeket. Az emberi szakértelem kontextust és árnyalatokat biztosít, míg a mesterséges intelligencia segíthet a trendek és minták azonosításában.

Itt a munka jövője

Az AI használata a HR-ben már nem távoli lehetőség. Ez sürgős szükségszerűség. A HR-csapatok forradalmasíthatják a tehetségek kezelését, az üzleti eredmények növelését és az alkalmazotti élmény javítását ennek a technológiának a alkalmazásával. Csak az a kérdés, hogy készen áll-e arra, hogy a mesterséges intelligenciát a vállalkozása szolgálatába állítsa.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A HR ajtók mögött: Mit tévednek el a bolgár vállalatok 2025-ben
5 perc olvasási idő

A HR ajtók mögött: Mit tévednek el a bolgár vállalatok 2025-ben

Ha 2024 volt az az év, amikor a bolgár vállalkozások elkezdtek ráébredni a munkahelyi változásokra, akkor 2025 az az év, amikor alkalmazkodásra kényszerülnek, vagy lemaradnak. A szófiai e-kereskedelmi startupoktól a plovdivi családi logisztikai cégekig az elmúlt 8 évet a színfalak mögött töltöttem a HR osztályokon szerte az országban. És itt van, amit látok. Némelyik inspiráló. […]

Martina Georgieva Martina Georgieva
Group Human Resources Director, BULMARKET GROUP JSC
E-kereskedelmi tehetségmágnes: A díjnyertes toborzó megosztja a nyerő stratégiákat
8 perc olvasási idő

E-kereskedelmi tehetségmágnes: A díjnyertes toborzó megosztja a nyerő stratégiákat

5 nagyszerű önéletrajz megszerzése 100 átlagos helyett – ez az, amit a megfelelő toborzási beállítás elérhet a tapasztalt tehetségvadász, Zdenka Krejčiková szerint. A 2018-as év toborzójaként látta, mi különbözteti meg a sikeres e-kereskedelmi vállalatokat azoktól, amelyek még mindig megfulladnak az átlagos jelentkezésekben.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A munkáltatói márkaépítés nem trend – ez egy üzleti stratégia
5 perc olvasási idő

A munkáltatói márkaépítés nem trend – ez egy üzleti stratégia

Ventsislava Nikolova több mint egy évtizeden át ugyanazt a problémát látta a vállalatoknál: a vállalkozások eredményeket akartak, de figyelmen kívül hagyták az eredmények mögött álló márkaépítési élményt. Ezért alapította meg a WorkVibes-t, és most Bulgária első számú Employer Branding Summit-játszervezi .

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU