Ha közelebbről megnézzük a számokat, az internetes piacok uralták a színteret, és a teljes értékesítés megdöbbentő 69% -át, azaz 225 milliárd eurót tettek ki. Csak 197,01 milliárd eurós forgalmukkal a 100 legnagyobb határon átnyúló piac jelentős, 39,29 százalékos növekedést mutatott. Még elképesztőbb, hogy a top 10 piac a piac által vezérelt forgalom körülbelül felét tette ki.
„Legutóbbi elemzésünk eredményei rávilágítanak arra, hogy a határokon átnyúló e-kereskedelem milyen dinamikusan fejlődik Európa-szerte” – mondta Carine Moitier, a Cross-Border Commerce Europe alapítója.
A fogyasztók egyre inkább a határokon átnyúló vásárlást választják, ami ígéretes jövőt sugall mind a gyorsan változó ágazat meglévő vállalkozásai, mind az új versenytársak számára.
A piac dinamikája is némileg előre fog változni. Míg Európában a határokon átnyúló GMV valószínűleg növekedni fog – becslések szerint 2025-re a látogatók 97,3%-a határokon átnyúló lesz –, a piacterek részesedése az általános e-kereskedelemben a GMV várhatóan némileg csökkenni fog, 69%-ról 67,9%-ra. Ez érlelődő piacot jelez.
Az egyik érdekes megfigyelés az, hogy ez a terjeszkedési minta nem egyedi. A határokon átnyúló e-kereskedelem Európában az év elején 32%-os növekedést figyeltek meg 2023-ban az előző évhez képest. Az európai online áruházak ebben az időszakban összesen 107 milliárd euró forgalmat bonyolítottak le a határokon átnyúló értékesítésben .
A határokon átnyúló e-kereskedelem gyors európai bővülését látva világossá válik, hogy a vállalkozások és a fogyasztók egyaránt megragadják az e fejlődő ágazat által kínált lehetőségeket. A vezető piacokon tapasztalható jelentős növekedési ráták nemcsak az ágazat ellenálló képességét tükrözik, hanem rávilágítanak az európai fogyasztók körében a határokon átnyúló vásárlások növekvő tendenciájára is.