2 perc olvasási idő

A határokon átnyúló e-kereskedelem 326 milliárd eurós növekedést mutat az európai piacon

A gyorsan fejlődő európai internetes vásárlási környezetben a határokon átnyúló kereskedelem kerül előtérbe. A Cross-Border Commerce Europe legfrissebb "Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe" kutatása alapján a kontinens online határokon átnyúló iparága elképesztő, 326 milliárd eurós árbevétellel büszkélkedhet a 2023/2024-es pénzügyi évben.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A határokon átnyúló e-kereskedelem 326 milliárd eurós növekedést mutat az európai piacon
Forrás: Depositphotos

Ha közelebbről megnézzük a számokat, az internetes piacok uralták a színteret, és a teljes értékesítés megdöbbentő 69% -át, azaz 225 milliárd eurót tettek ki. Csak 197,01 milliárd eurós forgalmukkal a 100 legnagyobb határon átnyúló piac jelentős, 39,29 százalékos növekedést mutatott. Még elképesztőbb, hogy a top 10 piac a piac által vezérelt forgalom körülbelül felét tette ki.

„Legutóbbi elemzésünk eredményei rávilágítanak arra, hogy a határokon átnyúló e-kereskedelem milyen dinamikusan fejlődik Európa-szerte” – mondta Carine Moitier, a Cross-Border Commerce Europe alapítója.

A fogyasztók egyre inkább a határokon átnyúló vásárlást választják, ami ígéretes jövőt sugall mind a gyorsan változó ágazat meglévő vállalkozásai, mind az új versenytársak számára.

A piac dinamikája is némileg előre fog változni. Míg Európában a határokon átnyúló GMV valószínűleg növekedni fog – becslések szerint 2025-re a látogatók 97,3%-a határokon átnyúló lesz –, a piacterek részesedése az általános e-kereskedelemben a GMV várhatóan némileg csökkenni fog, 69%-ról 67,9%-ra. Ez érlelődő piacot jelez.

Az egyik érdekes megfigyelés az, hogy ez a terjeszkedési minta nem egyedi. A határokon átnyúló e-kereskedelem Európában az év elején 32%-os növekedést figyeltek meg 2023-ban az előző évhez képest. Az európai online áruházak ebben az időszakban összesen 107 milliárd euró forgalmat bonyolítottak le a határokon átnyúló értékesítésben .

A határokon átnyúló e-kereskedelem gyors európai bővülését látva világossá válik, hogy a vállalkozások és a fogyasztók egyaránt megragadják az e fejlődő ágazat által kínált lehetőségeket. A vezető piacokon tapasztalható jelentős növekedési ráták nemcsak az ágazat ellenálló képességét tükrözik, hanem rávilágítanak az európai fogyasztók körében a határokon átnyúló vásárlások növekvő tendenciájára is.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A német e-kereskedelmi piac jelentős váltás előtt áll, mivel a kínai platformok teret nyernek
3 perc olvasási idő

A német e-kereskedelmi piac jelentős váltás előtt áll, mivel a kínai platformok teret nyernek

Az ECDB (E-commerce Data Base) szerint az európai e-kereskedelmi tájkép drámai változáson megy keresztül, mivel a kínai platformok a piac egyre nagyobb részét foglalják el. Mivel a belföldi e-kereskedelem növekedése Kínában 2023-ra mindössze 3,5%-ra lassul – ami kevesebb, mint a top 10 globális piac legtöbbjének növekedése -, a kínai óriáscégek egyre inkább nyugat felé keresik […]

Olvasás
58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat
3 perc olvasási idő

58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat

A kiskereskedők azt tapasztalják, hogy bár a vásárlók szeretik a kedvezményeket, személyes adataik megosztásakor aggódnak a magánéletük miatt is. A Daemon digitális transzformációs tanácsadó cég nemrégiben készült tanulmánya szerint a promóciós ajánlatok és a kedvezményekért küldött e-mailek továbbra is nagy vonzerővel bírnak a generációk között; az ezredfordulósok 67%-kal vezetnek, őket követik a Baby Boomerek 65%-kal, […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+