3 perc olvasási idő

A gyorsdivat óriás Shein vitatott londoni mentességet kér

London első ilyen jellegű mentessége lehet, hogy a Shein gyorsdivatú óriásvállalat megtámadja a város tőzsdei bevezetési követelményeit, mivel a források szerint a vállalat mentességet kérhet a nyilvános részvényekre vonatkozó szabályok alól. A többnyire Kínában gyártott 5 dolláros felsőkről és 10 dolláros ruhákról ismert kiskereskedő tavaly júniusban nyújtotta be bizalmas papírjait a Financial Conduct Authority-nek, ami az év egyik legjelentősebb tőzsdei bevezetése lehet. Amint arról a múlt héten beszámoltunk, az FCA meghosszabbított felülvizsgálati eljárása abból fakad, hogy a vállalat ellátási láncának gyakorlatát mélyrehatóbban meg kell vizsgálni.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A gyorsdivat óriás Shein vitatott londoni mentességet kér
Forrás: Depositphotos

Értékelés és piaci hatás

Piaci megfigyelők megjegyzik, hogy az FCA felülvizsgálati folyamata túlnyúlt a szokásos időkereteken, ami a város pénzügyi köreiben szemöldökráncolásra ad okot.

A Shein legutóbbi finanszírozási körének 66 milliárd dolláros értékelése után a Shein potenciális 10%-os tőzsdei bevezetése körülbelül 6,6 milliárd dollárt tenne ki, ami könnyen háttérbe szorítaná a Puig 2,9 milliárd dolláros tőzsdei bevezetését, amely jelenleg Európa legnagyobb tőzsdei bevezetése ebben az évben.

A vállalat jelenlegi értékelésénél még egy minimális tőzsdei kibocsátás is jelentős mérföldkövet jelentene a londoni piac számára.

Stratégiai fordulópont és növekedési pálya

A szingapúri székhelyű vállalat London felé fordult, miután az amerikai törvényhozók ellenállása kisiklatta New York-i terveit.

A lépés rávilágít London növekvő vonzerejére, mint alternatív tőzsdei bevezetési helyszínre a más piacokon kihívásokkal küzdő nemzetközi vállalatok számára.

A szabályozási útvesztők ellenére az üzlet virágzik: A Coresight Research várakozásai szerint a bevételek idén 55%-kal 50 milliárd dollárra ugranak, ami a vállalat gyors növekedési pályáját hangsúlyozza a fast-fashion szektorban.

Fast fashion giant Shein- revenue

Source: Coresight Research

London szabályozási fejlődése

A londoni pénzügyi negyed azon dolgozik, hogy növelje versenyképességét, nevezetesen azzal, hogy 2021-ben 25%-ról 10%-ra csökkentette a nyilvános részvényekre vonatkozó követelményeket.

Ez a szabályozási evolúció része volt a szélesebb körű reformoknak, amelyek célja, hogy a várost vonzóbbá tegyék a nagy nemzetközi tőzsdei bevezetések számára.

A Shein ügye azonban új területre terelheti ezeket a már amúgy is lazább szabályokat. Mivel a kínai szabályozó hatóságoknak még mindig nem sikerült véleményezniük a tőzsdei bevezetési terveket, ami a vállalat jelentős kínai gyártási jelenlétét tükrözi, az előttük álló út továbbra is összetett marad.

Piaci következmények és jövőbeli kilátások

A Shein tőzsdei bevezetési stratégiájának sikere fontos precedenst teremthet a londoni pénzügyi piacok számára.

Ha a vállalat képes lesz kivételt szerezni a 10%-os szabály alól, az azt jelzi, hogy a város hajlandó a szabályozási keretét a nagy nemzetközi vállalatok vonzása érdekében átalakítani.

A londoni pénzügyi negyed számára, amely más globális pénzügyi központokkal versenyez a nagy presztízsű tőzsdei bevezetésekért, az ügy kimenetele átformálhatja azt, hogy a jövőbeni kiskereskedelmi nagyhatalmaknak miként udvarol az egyre élesedő globális piacon.

A lehetséges tőzsdei bevezetés időpontja továbbra is bizonytalan, mivel a szabályozási jóváhagyási folyamatok több fronton is folytatódnak. A Shein üzleti tevékenységének nagyságrendje és a tőzsdei bevezetési szabályok innovatív megközelítése azonban a globális pénzügyi piacokon szorosan figyelemmel kísért fejlemények közé tartozik.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Hogyan növeli a mobil kereskedelmi közösségi marketing a hagyományos csatornákhoz képest a ROI-t?
5 perc olvasási idő

Hogyan növeli a mobil kereskedelmi közösségi marketing a hagyományos csatornákhoz képest a ROI-t?

A mobilalkalmazások az egyik legstabilabb és egyben legjövedelmezőbb évüket élik. A világjárványos fellendülés és az azt követő korrekció után a piac stabilizálódott. A számok azt mutatják, hogy a felhasználók figyelme és pénze minden eddiginél jobban a mobilra koncentrálódik, így a mobil kereskedelmi közösségi marketing a fenntartható növekedésre törekvő márkák számára kulcsfontosságú megkülönböztető tényezővé válik.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bár a B2B reklámköltségvetések nőnek, a marketingesek még mindig küzdenek a hatékonysággal
5 perc olvasási idő

Bár a B2B reklámköltségvetések nőnek, a marketingesek még mindig küzdenek a hatékonysággal

A vállalatok többet költenek reklámra, de az eredmények gyakran elmaradnak. A növekvő digitális reklámköltségvetés önmagában nem elég. A vásárlási döntések egyre összetettebbé válnak, a hagyományos megközelítések már nem működnek, és a reklámok célt tévesztenek. Egy új globális felmérésből kiderül, hogy miért nem térül meg a B2B marketingbe fektetett összeg. Nézzük, mit tehetnek ez ellen a […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+