2 perc olvasási idő

A Gumtree 25 év után elindítja a fizetéseket és az országos szállítást

Negyed évszázados apróhirdetési webhely után a brit Gumtree platform játékot megváltoztató funkciót indít el – a vásárlók közvetlenül a platformon fizethetnek, és országszerte szállíthatják a termékeket. Az Egyesült Királyság egyik legnagyobb C2C piactere számára ez jelentős változás, amely átalakíthatja az egész piacot.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Gumtree 25 év után elindítja a fizetéseket és az országos szállítást
Forrás: ChatGPT

Az apróhirdetésektől a teljes piactérig

Gumtree olyan bejáratott játékosokkal lép ringbe, mint az eBay és a Vinted. Az új Delivery on Gumtree funkció 2025 folyamán indul bizonyos kategóriákban, beleértve a ruházatot, lábbelit, baba- és gyerekcikkeket, valamint kiegészítőket. 2026-ban szélesebb körű bevezetés következik több kategóriában.

Eddig a felhasználók a helyi találkozókra és a személyes gyűjtésre korlátozódtak. 25 év után először az eladók integrált fizetéssel és szállítással érhetik el a vásárlókat az egész országban.

Hogyan fog működni a gyakorlatban

A rendszert úgy tervezték, hogy egyszerű legyen. A hirdetés létrehozásakor az eladók kiválasztják a csomag méretét, a vevők pedig automatikusan látják és kifizetik a szállítási költségeket a pénztárnál. Eladás után az eladók QR-kódot vagy nyomtatható címkét kapnak, amelyet a partner futárszolgálaton keresztül küldenek el.

A fizetéseket egy fizetési szolgáltató biztosítja, és a pénzeszközöket a kézbesítés visszaigazolásáig visszatartják. A vásárlók védelmet kapnak abban az esetben, ha a tételek nem érkeznek meg, vagy nem felelnek meg a leírásnak.

Mit jelent ez a piac számára?

A Gumtree már kínál üzleti funkciókat az autóipar, az ingatlan és a toborzás területén. Ez a lépés azt sugallja, hogy a platform a B2C szegmensbe való belépésre is készül – ami jelentősen felrázhatja a brit e-kereskedelmet.

Az eladók számára ez szélesebb körű elérést jelent anélkül, hogy maguknak kellene rendezniük a logisztikát. A beépített nyomon követés és a vásárlóvédelem növelheti a bizalmat és ezáltal a konverziókat.

A kérdés továbbra is fennáll, hogy a meglévő szereplők, mint a Vinted vagy a Facebook Marketplace , hogyan reagálnak erre a versenyre. A Gumtree előnye, hogy erős márkával és megalapozott felhasználói bázissal rendelkezik az Egyesült Királyságban.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU