2 perc olvasási idő

A Google lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy elrejtsék a hirdetéseket a keresési eredmények között

A Google most változtatta meg a hirdetések működését a Keresésben, és ez hatással lesz az e-kereskedelmi márkákra. A felhasználók mostantól egyetlen kattintással elrejthetik a szponzorált eredményeket – a Google hivatalos bejelentése szerint először a platformon.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Google lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy elrejtsék a hirdetéseket a keresési eredmények között
Forrás: ChatGPT

Mi változott?

A hirdetések mostantól egyértelmű „Szponzorált találatok” fejléc alatt jelennek meg. A szöveges hirdetések és a Shopping-hirdetések egyaránt ugyanazt a címkét használják, így egyértelművé teszi, hogy mi a fizetett tartalom.

A nagyobb változás: a felhasználók teljesen elrejthetik ezeket a hirdetéscsoportokat. Nincs több szponzorált találat, amely zsúfolja össze a keresőoldalukat, ha nem akarják őket.

A kiskereskedők problémája

Kevesebben fogják látni a hirdetéseidet, ha elkezdik elrejteni őket. Ilyen egyszerű.

De van egy másik oldala is. Azok az emberek, akik látják a hirdetéseidet, úgy döntöttek, hogy láthatóvá teszik őket. Valószínűleg nyitottabbak a kattintásra. A Google és a Search Engine Land egyaránt azt sugallja, hogy ez jobb minőségű kattintásokat jelenthet, még akkor is, ha a teljes szám csökken.

Google Search results page showing "Sponsored results" label with multiple text ads for short-term rental apartments and hideaways, with hide sponsored results option visible

Source: blog.google

Mi történik a kattintási arányokkal?

A változás mindkét irányban hatással lehet a CTR-re . Az egyértelműbb címkézés csökkentheti az olyan emberek véletlen kattintásait, akik nem tudták, hogy aktivitást mutatnak a hirdetésekkel. Ugyanakkor a kattintó felhasználók valószínűleg jobban érdeklődnek, ami javíthatja a konverzió minőségét.

Az általános vagy rosszul célzott hirdetések kiszűrése kiszűrésre kerül, amikor a felhasználók gyakorolják az új irányítást. A márkáknak jobban kell összpontosítaniuk a relevanciára és a kreatív végrehajtásra.

Mit tegyünk ellene?

Tegye közzé a hirdetéseket, amelyekre az emberek valóban rá akarnak kattintani. Ez jobb célzást, erősebb kreatívságot, valódi értéket jelent az üzeneteiben.

A régi trükkök – beleolvadás, kétértelmű elhelyezésen való lovaglás – már nem működnek. A Google láthatóbbá tette a hirdetéseket, ami jól hangzik, amíg rá nem jön, hogy a felhasználók most már ugyanolyan egyszerűen kikapcsolhatják őket.

Összpontosítson a relevanciára. Ha a hirdetésed nem egyezik meg azzal, amit valaki keres, akkor elrejti a teljes szponzorált területet, és Ön kiesik.

Amikor ez bekövetkezik

A frissítés már globálisan elérhető asztali számítógépen és mobileszközön, és minden olyan piacot érint, ahol a Google Kereső működik.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU