2 perc olvasási idő

A Google elindítja a decemberi Core frissítést

A múlt héten meglepő módon a Google elindította a december 2024-es Core Update-et, alig egy héttel a novemberi frissítés befejezése után. Ez az év negyedik core frissítése, és a Google megjegyezte, hogy a teljes bevezetés körülbelül két hetet vesz igénybe.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Google elindítja a decemberi Core frissítést
Forrás: Depositphotos

Az időzítés szemöldököt vonzott a SEO-közösségben, mivel a novemberi frissítés éppen december 5-én fejezte be a 24 napos bevezetését. Amikor a szokatlanul gyors egymásutániságról kérdezték, a Google elmagyarázta, hogy „különböző core rendszereik vannak, amelyeket folyamatosan fejlesztünk”.

A keresőóriás alapvető frissítései átformálják, hogy a Google hogyan rangsorolja a weboldalakat az egész rendszerben. Gondoljon erre úgy, mintha egy étteremkritikus frissítené a top 20-as listáját – új helyek nyílnak, a régi kedvencek lecsúszhatnak, és az értékelési kritériumok fejlődnek. A helyezés csökkenése nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy étterem rosszabb lett; néha mások csak javítottak a játékukon.

A Google azt ajánlja a webhelyek tulajdonosainak, akik a forgalom változását tapasztalják:

  • Adjanak egy hetet a frissítés befejezéseután, mielőtt belemerülnének a Search Console adataiba.
  • Nézze meg a frissítés előtti és utániszámait.
  • Figyeljen a rangsorolásban bekövetkező nagyobb visszaesésekre, különösen az első helyekről a harmadik vagy negyedik oldalra való visszaesésre.
  • Ellenőrizze, hogyan teljesít a különböző keresési típusok – web, képek, videó és hírek –között.

Ha webhelye rosszabbul szerepel, ne essen pánikba. A Google hangsúlyozza, hogy nincs gyors megoldás, és a helyezés csökkenése nem mindig jelenti azt, hogy valami baj van.

Bár a frissítések között előfordulhat némi helyreállás, a legnagyobb visszaesés általában a következő központi frissítéssel következik be.

„Készítsünk továbbra is jó tartalmat valódi emberek számára – a készítőknek csak erre kell összpontosítaniuk” – hangsúlyozta a Google a közleményében.

Aki többet szeretne megtudni, a Google részletes dokumentációval várja a Search Console súgóközpontjában.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Shein 48%-os növekedéssel veri Európa legnagyobb divatcégeit, míg az Asos csökken
3 perc olvasási idő

A Shein 48%-os növekedéssel veri Európa legnagyobb divatcégeit, míg az Asos csökken

Az új adatok hatalmas szakadékot mutatnak az európai divatkiskereskedelemben. A Shein eladásai éves szinten 31,6%-kal nőttek, és csak decemberben 48%-ot értek el. Eközben az olyan bevált márkák, mint a H&M stagnáltak, az ASOS pedig 16,2%-kal zuhant. A számokból kiderül, mely márkák nyernek az európai vásárlókért folytatott harcban.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Az EU az olcsó online importot veszi célba: Napi 12 millió csomagot érintenek az új szabályok
3 perc olvasási idő

Az EU az olcsó online importot veszi célba: Napi 12 millió csomagot érintenek az új szabályok

Naponta 12 millió kis csomag érkezik Európába nem uniós online áruházakból. A legtöbbjüket szándékosan alulértékelik, hogy kikerüljék az adókat, és sokuk nem biztonságos termékeket tartalmaz. Az Európai Parlament most új szabályokkal akarja megváltoztatni a játékot, amelyek átformálhatják az online vásárlás módját.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Bye Bye E-kereskedelem? 2030-ra 70%-a a TikTok-on fog vásárolni
3 perc olvasási idő

Bye Bye E-kereskedelem? 2030-ra 70%-a a TikTok-on fog vásárolni

A számok megdöbbentőek. Egy világszerte 24 000 vásárló körében végzett új tanulmány szerint 2030-ra a vásárlók 70%-a a közösségi médián keresztül fogja a legtöbbet vásárolni. Ez azt jelenti, hogy a ma domináló Amazon típusú e-kereskedelmi oldalak öt éven belül relikviává válhatnak. A közösségi vásárlás forradalma nem jön – már itt van.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU