3 perc olvasási idő

A Google alapvető frissítéseinek kezelése

A Google Core Updates rendszeresen átalakítja a keresési algoritmusokat a találatok minőségének és megbízhatóságának javítása érdekében. Ezek a frissítések azonban befolyásolhatják a webhelyek rangsorolását a keresésben, ami hatással lehet az e-kereskedelem láthatóságára. Mi a teendő, ha webhelyei elkezdenek forgalmat veszíteni a Google Core Updates szolgáltatásból?

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Google alapvető frissítéseinek kezelése
Forrás: Depositphotos

Az alapvető frissítések célja nem konkrét webhelyek megcélzása, hanem a Google teljes rendszerének kiigazítása az új tartalmi trendek tükrözése és a keresési eredmények minőségének biztosítása érdekében.

A Google egy éttermi analógiával próbálta megmagyarázni a változásokat:

„Az egyik módja annak, hogy elgondolkodjunk egy alapvető frissítésen, ha elképzeljük, hogy megkérdeztük egy barátunkat a legjobb éttermi ajánlásairól. Bár lehet, hogy van egy listája a 20 kedvenc étterméről, a dolgok megváltoztak, mióta eredetileg 2019-ben írta. Néhány új étterem, amely korábban nem létezett, jelöltté vált a listájára. Lehet, hogy átértékelsz néhány éttermet, és rájössz, hogy előrébb kellene kerülniük a listádon, tekintettel arra, hogy hány pozitív tapasztalatot szereztél ott, vagy azért, mert a barátod a kutyabarát létesítményeket részesíti előnyben. A lista változni fog, és a lefelé mozgó éttermek nem feltétlenül „rosszak”; Egyszerűen vannak más éttermek, amelyek most már a top 20-ban vannak.”

Mi a teendő, ha csökken a forgalom?

Ha a rangsorolás csökkenését észleli, különösen a Google frissítése után, kövesse az alábbi lépéseket:

  1. Ellenőrizze a Search Console-t: Ellenőrizze, hogy a forgalomcsökkenés korrelál-e egy alapvető frissítéssel. Tekintse meg a Keresési állapot irányítópulton a frissítés kezdő és befejező dátumát.
  2. Várjon egy hetet a frissítés után: Mielőtt belemerülne az adatellenőrzésbe, várjon legalább egy hetet a frissítés után. Ezután hasonlítsa össze a forgalmat előtte és utána, hogy megfelelő adatokat gyűjtsön az elemzéshez és a rangsorolás változásaihoz.
  3. Tekintse át a legnépszerűbb oldalakat és lekérdezéseket: Nézze meg a legjobban teljesítő oldalakat és lekérdezéseket, és állapítsa meg, hogy a csökkenés csekély (pl. 2–4. pozíció) vagy jelentős (pl. 4–29. pozíció). A kis cseppek nem igényelnek azonnali cselekvést, de a nagyobbak azt sugallják, hogy részletes elemzésre van szükség.
  4. Keresési típus bontása: A teljesítmény szegmentálása keresési típus szerint (pl. Internetes Kereső, Google Képek) az érintett területek azonosításához.

A főbb pozíciócsökkenések kezelése

Ha webhelyén jelentős és tartós csökkenés tapasztalható, a Google az alábbi stratégiákat javasolja :

  • Objektíven értékelheti , hogy webhelye megbízható és hasznos tartalmat nyújt-e a felhasználók számára. Érdemes lehet visszajelzést kérni megbízható személyektől.
  • Összpontosítson a leginkább érintett oldalakra. Ennek segítségével megértheti, hogyan viszonyulnak az online hasonló oldalakhoz.
  • Kerülje a gyors javításokat, a felületes változtatásokat és az elhamarkodott következtetéseket.
  • Összpontosítson az értelmes tartalomfejlesztésre a felhasználói élmény és a keresési relevancia javítása érdekében.
  • A tartalom eltávolítása végső megoldásként: Az alulteljesítő tartalom törlésének végső lehetőségnek kell lennie. A kizárólag keresésre létrehozott tartalom eltávolítása javíthatja a valóban hasznos oldalak teljesítményét.

Hosszú távú keresési stratégia kialakítása

Az e-kereskedelemben jobb a fenntartható tartalomfejlesztésre összpontosítani , mint minden frissítésre reagálni. Egyes módosítások napokon belül javíthatják a rangsorolást, de a legtöbb módosítás hónapokig is eltarthat, amíg megjelenik a keresési eredményekben.

Ha több hónap elteltével sem tapasztal előrelépést, előfordulhat, hogy meg kell várnia a következő alapvető frissítést.

Ne feledje, hogy a Google-keresés dinamikus, és a rangsorolás algoritmusfrissítések nélkül is változhat. A minőség, a felhasználóközpontú content előtérbe helyezésével webhelyének esélye van arra, hogy megőrizze pozícióját még akkor is, ha a keresés folyamatosan fejlődik.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge