3 perc olvasási idő

A Google alapvető frissítéseinek kezelése

A Google Core Updates rendszeresen átalakítja a keresési algoritmusokat a találatok minőségének és megbízhatóságának javítása érdekében. Ezek a frissítések azonban befolyásolhatják a webhelyek rangsorolását a keresésben, ami hatással lehet az e-kereskedelem láthatóságára. Mi a teendő, ha webhelyei elkezdenek forgalmat veszíteni a Google Core Updates szolgáltatásból?

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Google alapvető frissítéseinek kezelése
Forrás: Depositphotos

Az alapvető frissítések célja nem konkrét webhelyek megcélzása, hanem a Google teljes rendszerének kiigazítása az új tartalmi trendek tükrözése és a keresési eredmények minőségének biztosítása érdekében.

A Google egy éttermi analógiával próbálta megmagyarázni a változásokat:

„Az egyik módja annak, hogy elgondolkodjunk egy alapvető frissítésen, ha elképzeljük, hogy megkérdeztük egy barátunkat a legjobb éttermi ajánlásairól. Bár lehet, hogy van egy listája a 20 kedvenc étterméről, a dolgok megváltoztak, mióta eredetileg 2019-ben írta. Néhány új étterem, amely korábban nem létezett, jelöltté vált a listájára. Lehet, hogy átértékelsz néhány éttermet, és rájössz, hogy előrébb kellene kerülniük a listádon, tekintettel arra, hogy hány pozitív tapasztalatot szereztél ott, vagy azért, mert a barátod a kutyabarát létesítményeket részesíti előnyben. A lista változni fog, és a lefelé mozgó éttermek nem feltétlenül „rosszak”; Egyszerűen vannak más éttermek, amelyek most már a top 20-ban vannak.”

Mi a teendő, ha csökken a forgalom?

Ha a rangsorolás csökkenését észleli, különösen a Google frissítése után, kövesse az alábbi lépéseket:

  1. Ellenőrizze a Search Console-t: Ellenőrizze, hogy a forgalomcsökkenés korrelál-e egy alapvető frissítéssel. Tekintse meg a Keresési állapot irányítópulton a frissítés kezdő és befejező dátumát.
  2. Várjon egy hetet a frissítés után: Mielőtt belemerülne az adatellenőrzésbe, várjon legalább egy hetet a frissítés után. Ezután hasonlítsa össze a forgalmat előtte és utána, hogy megfelelő adatokat gyűjtsön az elemzéshez és a rangsorolás változásaihoz.
  3. Tekintse át a legnépszerűbb oldalakat és lekérdezéseket: Nézze meg a legjobban teljesítő oldalakat és lekérdezéseket, és állapítsa meg, hogy a csökkenés csekély (pl. 2–4. pozíció) vagy jelentős (pl. 4–29. pozíció). A kis cseppek nem igényelnek azonnali cselekvést, de a nagyobbak azt sugallják, hogy részletes elemzésre van szükség.
  4. Keresési típus bontása: A teljesítmény szegmentálása keresési típus szerint (pl. Internetes Kereső, Google Képek) az érintett területek azonosításához.

A főbb pozíciócsökkenések kezelése

Ha webhelyén jelentős és tartós csökkenés tapasztalható, a Google az alábbi stratégiákat javasolja :

  • Objektíven értékelheti , hogy webhelye megbízható és hasznos tartalmat nyújt-e a felhasználók számára. Érdemes lehet visszajelzést kérni megbízható személyektől.
  • Összpontosítson a leginkább érintett oldalakra. Ennek segítségével megértheti, hogyan viszonyulnak az online hasonló oldalakhoz.
  • Kerülje a gyors javításokat, a felületes változtatásokat és az elhamarkodott következtetéseket.
  • Összpontosítson az értelmes tartalomfejlesztésre a felhasználói élmény és a keresési relevancia javítása érdekében.
  • A tartalom eltávolítása végső megoldásként: Az alulteljesítő tartalom törlésének végső lehetőségnek kell lennie. A kizárólag keresésre létrehozott tartalom eltávolítása javíthatja a valóban hasznos oldalak teljesítményét.

Hosszú távú keresési stratégia kialakítása

Az e-kereskedelemben jobb a fenntartható tartalomfejlesztésre összpontosítani , mint minden frissítésre reagálni. Egyes módosítások napokon belül javíthatják a rangsorolást, de a legtöbb módosítás hónapokig is eltarthat, amíg megjelenik a keresési eredményekben.

Ha több hónap elteltével sem tapasztal előrelépést, előfordulhat, hogy meg kell várnia a következő alapvető frissítést.

Ne feledje, hogy a Google-keresés dinamikus, és a rangsorolás algoritmusfrissítések nélkül is változhat. A minőség, a felhasználóközpontú content előtérbe helyezésével webhelyének esélye van arra, hogy megőrizze pozícióját még akkor is, ha a keresés folyamatosan fejlődik.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Az Instagram elindítja a szerkesztéseket: Mit kínál ez az új videószerkesztő eszköz?
3 perc olvasási idő

Az Instagram elindítja a szerkesztéseket: Mit kínál ez az új videószerkesztő eszköz?

Az Instagram hivatalosan is bemutatta Edits – saját videószerkesztő alkalmazását. Ezt különösen a tartalomkészítők és a kis márkák fogják értékelni, akik videókészítésüket szeretnék skálázni. Ez közvetlen válasz a népszerű CapCut eszközre, amely a ByteDance alá tartozik. Miben különböznek ezek az alkalmazások, és milyen potenciál rejlik bennük az e-kereskedelem számára?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
TV Evolution: Márkák: Változó nézési szokások és a márkára gyakorolt hatások
4 perc olvasási idő

TV Evolution: Márkák: Változó nézési szokások és a márkára gyakorolt hatások

Hogyan néznek ma az emberek videótartalmakat? Mit tekintenek „televíziónak”, és hol működik a legjobban a reklám? A CTV (Connected TV) még nem áll az e-kereskedelem középpontjában, de a külföldi fejlemények arra utalnak, hogy ez hamarosan megváltozhat. Az RTL AdAlliance új tanulmánya egyértelmű adatokkal és figyelemre méltó trendekkel szolgál. És azt mutatja, hogy a videók sikerét […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Meta tekercsek: A reklámozás átalakítása kulcsfontosságú adatokkal és gyakorlatokkal
3 perc olvasási idő

Meta tekercsek: A reklámozás átalakítása kulcsfontosságú adatokkal és gyakorlatokkal

A Meta legújabb útmutatójában felfedezzük, hogyan használhatják a márkák hatékonyan a Meta Reels-t marketingkampányaik erősítésére és valódi eredmények elérésére. Íme, a legfontosabb tények és ajánlások összefoglalása, amelyeket minden online kiskereskedőnek tudnia kell erről az erőteljes videóformátumról.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+