Az alapvető frissítések célja nem konkrét webhelyek megcélzása, hanem a Google teljes rendszerének kiigazítása az új tartalmi trendek tükrözése és a keresési eredmények minőségének biztosítása érdekében.
A Google egy éttermi analógiával próbálta megmagyarázni a változásokat:
„Az egyik módja annak, hogy elgondolkodjunk egy alapvető frissítésen, ha elképzeljük, hogy megkérdeztük egy barátunkat a legjobb éttermi ajánlásairól. Bár lehet, hogy van egy listája a 20 kedvenc étterméről, a dolgok megváltoztak, mióta eredetileg 2019-ben írta. Néhány új étterem, amely korábban nem létezett, jelöltté vált a listájára. Lehet, hogy átértékelsz néhány éttermet, és rájössz, hogy előrébb kellene kerülniük a listádon, tekintettel arra, hogy hány pozitív tapasztalatot szereztél ott, vagy azért, mert a barátod a kutyabarát létesítményeket részesíti előnyben. A lista változni fog, és a lefelé mozgó éttermek nem feltétlenül „rosszak”; Egyszerűen vannak más éttermek, amelyek most már a top 20-ban vannak.”
Mi a teendő, ha csökken a forgalom?
Ha a rangsorolás csökkenését észleli, különösen a Google frissítése után, kövesse az alábbi lépéseket:
- Ellenőrizze a Search Console-t: Ellenőrizze, hogy a forgalomcsökkenés korrelál-e egy alapvető frissítéssel. Tekintse meg a Keresési állapot irányítópulton a frissítés kezdő és befejező dátumát.
- Várjon egy hetet a frissítés után: Mielőtt belemerülne az adatellenőrzésbe, várjon legalább egy hetet a frissítés után. Ezután hasonlítsa össze a forgalmat előtte és utána, hogy megfelelő adatokat gyűjtsön az elemzéshez és a rangsorolás változásaihoz.
- Tekintse át a legnépszerűbb oldalakat és lekérdezéseket: Nézze meg a legjobban teljesítő oldalakat és lekérdezéseket, és állapítsa meg, hogy a csökkenés csekély (pl. 2–4. pozíció) vagy jelentős (pl. 4–29. pozíció). A kis cseppek nem igényelnek azonnali cselekvést, de a nagyobbak azt sugallják, hogy részletes elemzésre van szükség.
- Keresési típus bontása: A teljesítmény szegmentálása keresési típus szerint (pl. Internetes Kereső, Google Képek) az érintett területek azonosításához.
A főbb pozíciócsökkenések kezelése
Ha webhelyén jelentős és tartós csökkenés tapasztalható, a Google az alábbi stratégiákat javasolja :
- Objektíven értékelheti , hogy webhelye megbízható és hasznos tartalmat nyújt-e a felhasználók számára. Érdemes lehet visszajelzést kérni megbízható személyektől.
- Összpontosítson a leginkább érintett oldalakra. Ennek segítségével megértheti, hogyan viszonyulnak az online hasonló oldalakhoz.
- Kerülje a gyors javításokat, a felületes változtatásokat és az elhamarkodott következtetéseket.
- Összpontosítson az értelmes tartalomfejlesztésre a felhasználói élmény és a keresési relevancia javítása érdekében.
- A tartalom eltávolítása végső megoldásként: Az alulteljesítő tartalom törlésének végső lehetőségnek kell lennie. A kizárólag keresésre létrehozott tartalom eltávolítása javíthatja a valóban hasznos oldalak teljesítményét.
Hosszú távú keresési stratégia kialakítása
Az e-kereskedelemben jobb a fenntartható tartalomfejlesztésre összpontosítani , mint minden frissítésre reagálni. Egyes módosítások napokon belül javíthatják a rangsorolást, de a legtöbb módosítás hónapokig is eltarthat, amíg megjelenik a keresési eredményekben.
Ha több hónap elteltével sem tapasztal előrelépést, előfordulhat, hogy meg kell várnia a következő alapvető frissítést.
Ne feledje, hogy a Google-keresés dinamikus, és a rangsorolás algoritmusfrissítések nélkül is változhat. A minőség, a felhasználóközpontú content előtérbe helyezésével webhelyének esélye van arra, hogy megőrizze pozícióját még akkor is, ha a keresés folyamatosan fejlődik.