
A pandémiás évek után, amikor az e-kereskedelem évente átlagosan 14%-kal nőtt, a stabilizáció itt van. A növekedés 2025-ben 9,8%-ra csökkent, 2026-ban pedig várhatóan eléri a 8,6%-ot. Ez nem összeomlás – ez a normális kerékvágásba való visszatérés. A piac érik.
A számok még mindig lenyűgözőek: a 2025-ös 4,94 billió dollárról 2026-ra 5,36 billió dollárra. 2017 óta, amikor a piac értéke 1,80 billió dollár volt, a bevétel csaknem megháromszorozódott.
A piacterek uralják a játékot
Platform kontra független áruház? Ez a csata már eldőlt. Az olyan piacterek, mint az Amazon, az Alibaba és a Shopee, az összes e-kereskedelmi bevétel 87%-át termelik 2026-ban. Ez közel 9 dollár minden online elköltött 10 dollárból.
A független üzletek 13%-ra esnek, és ez a tendencia folytatódik.
A kisebb márkák számára az üzenet egyértelmű: vagy piactér, vagy egy nagyon specifikus rés.

Source: ECDB
India és Indonézia felemelkedik, Európa stagnál
A legnagyobb növekedés? India 17,6%-kal , Indonézia pedig 22%-kal. Mexikó 21,3%-ot tesz hozzá. Latin-Amerika mint régió 12,4%-kal vezet.
Európa az ellenkező oldalon áll. Németország csak 4,6%, Franciaország 4,8%, Japán pedig 4,5%. A GSA régióban (Németország, Svájc, Ausztria) a leggyengébb, 4,6%-os növekedés érhető el, ami jóval elmarad a globális átlagtól.
Az élelmiszerbolt az új bajnok
Míg az elektronikai és hobbi kategóriák 8% alá nőnek, az élelmiszerboltok évente 14,4%-kal robbanásszerűen emelkednek. A történelem során először éri el a teljes e-kereskedelem 10,2%-os részesedését.
Az étkezési készletek 18,7%-kal nőnek a leggyorsabban. Az emberek kényelmet és gyors megoldásokat akarnak. Paradox módon az alkohol a leggyengébb az élelmiszerboltok szegmensében, 11%-os növekedéssel.
Érdekes kategóriák az élelmiszerboltokon kívül: tisztítószerek (+21,4%) és gyógyszerek (+19,2%).

Source: ECDB
Shein és Temu: A hipernövekedés korszakának vége
A három számjegyű növekedés évei véget értek. A Shein nyolc év alatt (2016-2024) átlagosan évi 74,5%-kal nőtt, de 2026-ban 6,5%-ra csökken. A Temu két év robbanásszerű növekedés (+530,5% CAGR) után 13,4%-ra lassul.
Az ok? A de minimis szabály vége és az emelkedő vámok. A Temu ára 2 dollárról 14 dollárra ugrott, amikor Trump megszüntette a 800 dolláros import kiskaput, gyakorlatilag megölve azt az üzleti modellt, amelyre mindkét platform támaszkodott. Mindkét platform fogyasztói más kiskereskedőkhöz váltanak – az Aeropostale 101%-kal, a Fabletics 114%-kal, a Carter 75%-kal növekszik a korábbi Shein/Temu ügyfelek körében.
Ki nyer 2026-ban
Az Amazon fenntartja dominanciáját a 892 milliárd dolláros GMV-vel (+5,6%). A Douyin/TikTok Shop a leggyorsabban növekvő óriás – +59.4% 105 milliárd dollárra. A Pinduoduo 12,6%-ot növekszik.

Source: ECDB
Meglepetés a kínai piacon: a Taobao csak 1,3%-ot, a Tmall 0,9%-ot nő, és JD.com valójában 0,8%-kal csökken. A legnagyobb kínai platformok némelyike veszít lendületéből, míg mások, mint a Pinduoduo és a Douyin, kétszámjegyű ütemben növekednek.
A Walmart 8,8%-kal, a Shopee pedig 6,1%-kal nő. Azok a játékosok, akik megértették a helyi igényeket, visszanyerik a pozíciókat.