Az érték egyenlete
A pénzügyi oldal figyelemre méltó tendenciát mutat: az átlagos visszaküldési érték idén ősszel elérte a 106 fontot, ami 7%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Ez arra utal, hogy a drágább vásárlások visszatérítésének tendenciája figyelhető meg.
A vásárlók változó elvárásai
Tekintettel arra, hogy a fogyasztók több mint egyharmada szerint a kézbesítési és visszaküldési módok feletti ellenőrzés elengedhetetlen, a DHL Global Online Shopper Trends Report szerint a visszaküldési lehetőségek rugalmassága kulcsfontosságúvá vált. A kényelem iránti igényt mutatja a csomagmegőrző használatánakerőteljes, 79%-os növekedése az előző 12 hónap során.
Stuart Hill, a DHL e-kereskedelemért felelős brit vezérigazgatója megjegyzi, hogy „a visszaküldés az online vásárlás szerves részévé vált”. „Bár a kiskereskedők számára kihívást jelent, különösen a főszezonban, az egyértelmű irányelvek és az ésszerűsített logisztika mindkét fél számára előnyös lehet.”
Kiemeli, hogy az olyan választási lehetőségek, mint a rugalmas leadási helyszínek és az elfogadható árú csomagmegőrző, hogyan javíthatják a vásárlói elégedettséget.
A fizetett visszaküldések számának növekedése
A fogyasztói részleges fizetés a 2024 őszi visszaküldések 46%-át tette ki, ami enyhe növekedést jelent. Bár a fogyasztók egyharmada panaszkodik a visszaküldési költségek miatt, csaknem 25%-uk hajlandó fizetni a kívánt áruk visszaküldéséért.
Sorozatos visszaküldések: Folyamatos probléma
Az adatok szerint a sorozatos visszaküldők a visszaküldési volumen 24%-át teszik ki, de a visszaküldési kohorszoknak csak 11%-át képviselik. Érdekes, hogy ezeknek a rendszeres vásárlóknak a 83%-a hajlandó fizetni a visszaküldésekért.Matthew Jacques, a ZigZag globális partnerségekért felelős igazgatója ezt lehetőségként értékeli: „
A fogyasztók fizetési hajlandósága a rekordmennyiségű visszaküldés ellenére is növekszik. Számos nagy kiskereskedő már sikeresen bevezette a fizetős visszárut.”
Figyelmeztet azonban arra, hogy a visszáru felszámításához elsőrangú ügyfélszolgálatra van szükség, beleértve a nyomon követési funkciókat, a proaktív kommunikációt, az egyszerű lehetőségeket és a gyors visszatérítést.