3 perc olvasási idő

A felhasználók elutasítják a célzott hirdetéseket egy új európai közvélemény-kutatásban

Képzelje el, hogy végiggörgeti a közösségi média hírcsatornáját, és minden hirdetés, amelyet lát, kísértetiesen személyre szabottnak tűnik. Ez a mai internet valósága, amelyet személyre szabott hirdetések működtetnek. Míg az olyan technológiai óriások, mint a Facebook, ragaszkodnak ahhoz, hogy szeretjük ezt a "személyre szabott élményt", legutóbbi közvélemény-kutatásunk más képet fest.

A felhasználók elutasítják a célzott hirdetéseket egy új európai közvélemény-kutatásban
Forrás: Depositphotos

A YouGov új tanulmánya több mint 2000 közösségi média felhasználót kérdezett meg Franciaországban és Németországban, hogy mit gondolnak ezekről a hirdetésekről. Kiderült, hogy a legtöbb ember nem rajongó. A megkérdezettek 57%-a mondta azt, hogy egyáltalán nem szeretne személyre szabott hirdetéseket, legyen szó termékekről vagy politikáról. Csak 11% volt rendben azzal, hogy személyes adatait hirdetéscélzásra használják.

Source: YouGov

Az emberek különösen kúsznak, amikor jövedelem, vallási nézetek vagy olyan életesemények alapján kategorizálják őket, mint a terhesség vagy a gyász. Invazívnak tűnik, és a legtöbben úgy gondolják, hogy nem szabad megengedni.

A PPC működésének és online viselkedésének nyomon követése a hirdetésekhez szintén felvonja a szemöldökét. Legyen szó akár arról, hogy mit csinálunk a közösségi platformokon, akár a szélesebb körű internetes tevékenységünkről, a többség egyértelműen úgy gondolja, hogy ezt a fajta megfigyelést nem szabad hirdetésekre használni.

A politikai hirdetések még nagyobb aggodalomra adnak okot. A válaszadók közel fele aggódik amiatt, hogy ezek a célzott hirdetések árthatnak a demokráciának. Franciaországban ez a szám 50%-ra ugrik.

A probléma nagy része? Legtöbbünknek fogalma sincs arról, hogyan működik a PPC, és hogyan gyűjtik és használják fel adatainkat később. Mindez a színfalak mögött történik, a „beleegyezésünkkel” eltemetve azokban a hosszú időkben és körülmények között, amelyeket soha nem olvastunk.

Source: YouGov

Ez nem csak a bosszantó hirdetésekről szól, a PPC kampány eleganciájáról. Valódi aggályok merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy ez a célzás hogyan polarizálhatja a közösségeket, terjesztheti a téves információkat, és akár elnyomhatja a szavazatokat. Ráadásul, amikor mindannyian különböző hirdetéseket látunk, nehéz nyilvános beszélgetést folytatni állításaikról.

Szóval, mit lehet tenni? Úgy gondoljuk, hogy a technológiai vállalatoknak fokozniuk kell erőfeszítéseiket, nagyobb ellenőrzést kell adniuk adataink felett, és korlátozniuk kell a tolakodó megfigyelést. Az EU-nak esélye van arra, hogy ezt a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály révén megvalósítsa.

Felmérésünk azt mutatja, hogy az emberek készen állnak a változásra. A legtöbben a közösségi média algoritmusainak független ellenőrzését szeretnék a káros tartalmak terjedésének megakadályozása érdekében. Sokan nagyobb átláthatóságot szeretnének azzal kapcsolatban is, hogy ki áll az általunk látott hirdetések mögött, és hogyan célozzák meg őket.

Mivel Franciaországban és Németországban nagy választások várhatók, és a DSA az asztalon van, itt az ideje, hogy foglalkozzunk ezekkel az aggályokkal. Ez a közvélemény-kutatás csak egy pillanatfelvétel, de egyértelmű: az emberek nem annyira izgatottak a személyre szabás miatt, mint ahogy azt a technológiai vállalatok el akarják hitetni velünk. Itt az ideje, hogy újragondoljuk, hogyan céloznak meg minket online?

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Googling csökkenőben van: egyre inkább keresünk a közösségi hálózatokon
3 perc olvasási idő

A Googling csökkenőben van: egyre inkább keresünk a közösségi hálózatokon

Az amerikaiak egyharmada kizárólag okostelefonokon keresztül fér hozzá az internethez. Egyre többet használjuk az internetet mobiltelefonokon, és a számítógépek háttérbe szorulnak. Hogyan használják tehát a fogyasztók az online teret? Mit jelent ez a változás a digitális és online marketing szempontjából?

Olvasás
Hogyan előzi meg a labdarúgás földje Európát az online játékban?
2 perc olvasási idő

Hogyan előzi meg a labdarúgás földje Európát az online játékban?

Hallottál már a digitális online marketing forradalomról, amely Brazíliában zajlik? Ez az új jelentés most jelent meg „Hogyan digitalizálja a világot” címmel, és mindenki beszélt. Brazília már nem csak a karneválról és a futballról szól – megölik a digitális játékban!

Olvasás
Mit mutatnak az ázsiai és csendes-óceáni globális trendek?
4 perc olvasási idő

Mit mutatnak az ázsiai és csendes-óceáni globális trendek?

A KPMG friss jelentése az ázsiai-csendes-óceáni térség vásárlási szokásairól és trendjeiről értékes betekintést nyújt, amelyet más európai e-kereskedelmi vállalatok is hasznosíthatnak. A tanulmány földrajzi fókusza ellenére a fogyasztói magatartás és preferenciák világszerte releváns trendeket mutatnak. Ezek megértése segíthet a vállalatoknak alkalmazkodni és gyarapodni.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+