3 perc olvasási idő

A Facebook eltávolítja a 10 millió hamis fiókot a Creator Protection Drive keretében

A Meta nagy erőkkel indult a tartalomtolvajok ellen. Eltávolítottak 10 millió népszerű alkotókat másoló hamis profilt, és 2025 első felében 500 000 spammelő fiókra csaptak le. Most a Facebook szeretné megakadályozni, hogy ugyanazok a vírusvideók mindenhol megjelenjenek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Facebook eltávolítja a 10 millió hamis fiókot a Creator Protection Drive keretében
Forrás: ChatGPT

A Meta most jelentette be, hogy keményen lecsapnak. 2025 első félévében 10 millió hamis profilt töröltek, amelyek nagy tartalomkészítőket másoltak. Emellett 500 ezer fiókot is lekapcsoltak, amelyek olyan spammelős dolgokat csináltak, mint a hamis lájkok és kommentek. Néhányuknak csökkentették az elérését. Mások elvesztették azt a képességüket, hogy pénzt keressenek a posztjaikból. A legrosszabbaknak teljes eltávolítással kellett szembenézniük. De nem a hamis fiókok jelentik az egyetlen problémát. A rendszeres felhasználók újra és újra ugyanazokat a vírusos tartalmakat teszik közzé. Néha azt sem tudják, ki készítette eredetileg.

„Ez mindenki számára unalmassá teszi az élményt” – mondja Meta.

A friss alkotók nem tudnak kitörni, ha ugyanazok a tartalmak árasztják el a hírfolyamot.

Ami bajba sodorja az embert

A Facebook meghúzza a határt, ha valaki más munkáját ismételten ellopják, anélkül, hogy ezt jóváírnák. Ez azt jelenti, hogy videókat, fotókat vagy posztokat ragadsz meg, és sajátodként teszed közzé őket. A reakcióvideókkal vagy a saját kommentár hozzáadásával nincs bajuk. A trendek saját csavarral való átvétele bátorított. De más tartalmánakegyszerű másolása és beillesztése már nem megengedett.A Facebook számítógépei mostantól automatikusan kiszúrják a duplikált videókat. Ha másolatokat találnak, az algoritmusban az eredetiek kapnak elsőbbséget.Azt is tesztelik, hogyan lehet a másolt videókat visszalinkelni ahhoz, aki először készítette őket. Ha tehát valaki ellopja valakinek a tartalmát, a posztja tartalmazhat egy linket, amely az embereket az igazi alkotóhoz irányítja.

Hogyan maradhatsz biztonságban

A Facebook pontosította, hogy mi működik a platformjukon.

Mi a teendő Mit kell elkerülni
Készíts saját eredeti tartalmat Ne lopja el vagy ne tegye közzé ismételten mások munkáját
Minden oldaladon ugyanazt a tartalmat posztold Ne ragassza össze a klipeket javítás nélkül.
Adj hozzá valódi kommentárt vagy kreatív szerkesztést Ne használjon más alkalmazásokból származó vízjeleket.
Meséljen hiteles, valós történeteket Ne dolgozzon fel mémeket hozzáadott érték nélkül.
Írjon normális feliratokat Ne használjon ALL CAPS-ot vagy rengeteg hashtaget.
Hozzon létre értelmes kiegészítéseket a kölcsönzött tartalomhoz Ne töltsön le tartalmat közvetlenül a TikTok-ról

Új módok az állapotod ellenőrzésére

A Facebook eszközöket adott hozzá, hogy az alkotók láthassák, miért nem nézik meg a posztjaikat. Van egy műszerfal, amely elmagyarázza, hogy mi árthat az elérésednek. Azt is ellenőrizheted, hogy nem készülsz-e büntetést kapni a tartalmi jogsértések miatt. Jobb, ha még azelőtt orvosolod a problémákat, mielőtt azok ártanának a fiókodnak.

Facebook Professional Dashboard showing post insights with reach limitations and content optimization recommendationsRetryClaude can make mistakes. Please double-check responses.

Source: creators.facebook.com

Lassú bevezetés

Ezek a változások fokozatosan történnek a következő néhány hónap során. A Facebook nem akarja hirtelen algoritmus-változtatásokkal sokkolni az alkotókat. A vállalat szerint azt szeretnék, hogy az eredeti alkotók sikeresek legyenek, nem pedig azok, akik csak lemásolják mások munkáit. Ez a legújabb kísérlet arra, hogy megtisztítsák a Facebook hírnevét, mint olyan helyet, ahol a lopott tartalmak virágoznak.


A Meta cég közleménye alapján .

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU