2 perc olvasási idő

A CMO-k a korlátozott megértés ellenére is magukévá teszik a generatív mesterséges intelligenciát

A generatív mesterséges intelligencia egyre népszerűbb a marketingben, a szervezetek 90%-a tervez befektetni bele. Aggasztó azonban, hogy a marketingigazgatók túlnyomó többsége elismeri, hogy nem érti teljesen ezt a technológiát vagy annak lehetséges hatását az üzleti folyamatokra. Ez az ismerethiány akadályozhatja a fejlettebb mesterségesintelligencia-alkalmazások elfogadását, amelyek nemcsak az e-kereskedelem számára kínálnak jelentős előnyöket.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A CMO-k a korlátozott megértés ellenére is magukévá teszik a generatív mesterséges intelligenciát
Forrás: Depositphotos

A SAS és a Coleman Parkes Research közelmúltbeli nemzetközi tanulmánya azt mutatja, hogy míg a marketingesek 75% -a már használja a GenAI-t a napi feladatokhoz, a legtöbben az egyszerűbb alkalmazásokra összpontosítanak, mint például a tartalomkészítés, a szövegírás és a szerkesztés. Annak ellenére, hogy ezek az alapvető felhasználások széles körben elterjedtek, az AI sokkal fejlettebb képességeket kínál, amelyeket jelenleg csak a marketingesek kis része használ.

A felmérésből kiderült, hogy 18% használ generatív mesterséges intelligenciát közönségépítésre, 19% közönségcélzásra, 16% ügyfélútvonal-feltérképezésre és 14% ároptimalizálásra.

Az e-kereskedelem előnyei

Úgy tűnik, hogy azok a marketingesek, akik stratégiailag használják a generatív AI-t, lenyűgöző eredményeket látnak. A GenAI bevezetése a személyre szabás (92%), az ügyfél-elégedettség és -megtartás (89%), a nagy mennyiségű adat feldolgozásának képessége (88%) és a prediktív elemzés pontosságának (88%) javulásával jár.

Az e-kereskedelemben a generatív AI-eszközök átalakíthatják az ügyfélkommunikációt, egyszerűsíthetik a műveleteket és ösztönözhetik az üzleti növekedést.

Generative AI Adoption Surges Among CMOs Despite Knowledge Gaps

Source: Sas

A marketingszakemberek arra számítanak, hogy a következő egy-két évben kiterjesztik a generatív mesterséges intelligencia használatát a következőkre:

  • időt és költségeket takaríthat meg (63%)
  • a kockázatkezelés és a megfelelőség javítása (62%)
  • hatékonyabb adatfeldolgozást tesz lehetővé (60%)

A fő akadály azonban a KPSZ-ek elégtelen megértése és stratégiai irányítása. Az adatvédelem és az adatbiztonság szintén problémákat vet fel, a marketingesek 61% -a említi ezeket a GenAI bevezetésének fő kihívásaiként. A szervezeteknek csak egyharmada rendelkezik átfogó adatkezelési keretrendszerrel, és kevesebb mint 10%-uk érte el ezt a GenAI esetében.

Ahhoz, hogy a versenytársak előtt maradjon, fontolja meg a GenAI-ba való befektetést most. A benne rejlő lehetőségek teljes körű kiaknázása érdekében az e-kereskedelmi ágazatnak be kell fektetnie vezetőinek, köztük a KPSZ-eknek az oktatásába.

Emellett a megbízható adatirányítási és megfelelőségi keretrendszerek kiépítése döntő fontosságú lesz az ügyfelek bizalmának megerősítéséhez és a mesterséges intelligencia felelősségteljes használatának biztosításához.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A mesterséges intelligencia automatizálás bevezetésének kihívásai az e-kereskedelemben
12 perc olvasási idő

A mesterséges intelligencia automatizálás bevezetésének kihívásai az e-kereskedelemben

Önnek van egy webáruháza. Amikor egy nap felébred, minden vásárlói kérdésére automatikusan válaszol, a készletét tökéletes egyensúlyban kezeli, és a marketingkampányai robotpilótán futnak. És mindez a mesterséges intelligenciának köszönhető. Álomnak hangzik? Nem kell annak lennie. De ahogyan azt már sok vállalkozó megtanulta, az ehhez a digitális utópiához vezető útnak megvan a maga akadálya, mégpedig a […]

Jiri Kral Jiri Kral
Content Manager
Olvasás
AI vs. hitelesség: A digitális tartalmak eredetiségének növekvő igénye
5 perc olvasási idő

AI vs. hitelesség: A digitális tartalmak eredetiségének növekvő igénye

A mesterséges intelligencia által generált tartalmak térhódítása megváltoztatta a digitális hitelességet, és egyre nehezebbé teszi a valódi és a hamisított média megkülönböztetését. Az olyan esetek, mint a „Balenciaga pápa” és a hamis Pentagon-robbantások, rávilágítottak erre a trendre, és megmutatták, milyen rosszul járhatunk, ha az AI által generált képeket összetévesztjük a valódiakkal. A mélyhamisítások 2024-ben 400%-kal […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+