
A SAS és a Coleman Parkes Research közelmúltbeli nemzetközi tanulmánya azt mutatja, hogy míg a marketingesek 75% -a már használja a GenAI-t a napi feladatokhoz, a legtöbben az egyszerűbb alkalmazásokra összpontosítanak, mint például a tartalomkészítés, a szövegírás és a szerkesztés. Annak ellenére, hogy ezek az alapvető felhasználások széles körben elterjedtek, az AI sokkal fejlettebb képességeket kínál, amelyeket jelenleg csak a marketingesek kis része használ.
A felmérésből kiderült, hogy 18% használ generatív mesterséges intelligenciát közönségépítésre, 19% közönségcélzásra, 16% ügyfélútvonal-feltérképezésre és 14% ároptimalizálásra.
Az e-kereskedelem előnyei
Úgy tűnik, hogy azok a marketingesek, akik stratégiailag használják a generatív AI-t, lenyűgöző eredményeket látnak. A GenAI bevezetése a személyre szabás (92%), az ügyfél-elégedettség és -megtartás (89%), a nagy mennyiségű adat feldolgozásának képessége (88%) és a prediktív elemzés pontosságának (88%) javulásával jár.
Az e-kereskedelemben a generatív AI-eszközök átalakíthatják az ügyfélkommunikációt, egyszerűsíthetik a műveleteket és ösztönözhetik az üzleti növekedést.

Source: Sas
A marketingszakemberek arra számítanak, hogy a következő egy-két évben kiterjesztik a generatív mesterséges intelligencia használatát a következőkre:
- időt és költségeket takaríthat meg (63%)
- a kockázatkezelés és a megfelelőség javítása (62%)
- hatékonyabb adatfeldolgozást tesz lehetővé (60%)
A fő akadály azonban a KPSZ-ek elégtelen megértése és stratégiai irányítása. Az adatvédelem és az adatbiztonság szintén problémákat vet fel, a marketingesek 61% -a említi ezeket a GenAI bevezetésének fő kihívásaiként. A szervezeteknek csak egyharmada rendelkezik átfogó adatkezelési keretrendszerrel, és kevesebb mint 10%-uk érte el ezt a GenAI esetében.
Ahhoz, hogy a versenytársak előtt maradjon, fontolja meg a GenAI-ba való befektetést most. A benne rejlő lehetőségek teljes körű kiaknázása érdekében az e-kereskedelmi ágazatnak be kell fektetnie vezetőinek, köztük a KPSZ-eknek az oktatásába.
Emellett a megbízható adatirányítási és megfelelőségi keretrendszerek kiépítése döntő fontosságú lesz az ügyfelek bizalmának megerősítéséhez és a mesterséges intelligencia felelősségteljes használatának biztosításához.