4 perc olvasási idő

A céges podcast rangsorol a YouTube-on?

A YouTube csapata kiadott egy útmutatót a podcast-készítők számára. Az e-kereskedelmi üzletek és a podcastokat futtató digitális ügynökségek ezekkel a módszerekkel drága felszerelés nélkül építhetik a közönséget. A legtöbb online vállalkozás a YouTube-ot csak egy újabb tárhelyplatformként kezeli. Hiányzik, hogy ez a világ második legnagyobb keresőmotorja, ahol a podcast tartalom organikus kereséssel vonzza az ügyfeleket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A céges podcast rangsorol a YouTube-on?
Forrás: ChatGPT

Három módszer az üzleti podcast forgatására

A YouTube csapata három szintre bontja a videókészítést.

  • Az alap párosítja a hangot egy statikus képpel – általában a podcast borítójával. Adjon hozzá hanghullámformát, ha enyhe mozgást szeretne. Alacsony erőfeszítés, minimális költség.
  • A középső szint azt jelenti, hogy kapcsolja be a webkamerát. Egy felvétel a műsorvezetőről beszél. A YouTube csapata szerint ez emberi tényezőt ad hozzá, és növeli az elkötelezettséget a statikus képekhez képest.
  • A Speciális több kamerát, B-roll felvételeket és képernyőn megjelenő grafikákat használ. Úgy néz ki, mint egy tévéműsor, de alapvető felszereléssel és szerkesztőszoftverrel is elkészíthető.

A miniatűrök döntik el, hogy ki kattint

A YouTube csapata az indexképet nevezi a legfontosabb kattintási tényezőnek. Minden epizódnak saját 16:9-es miniatűrre van szüksége.

Mi működik: tiszta érzelmeket mutató arcok, nagy kontrasztú színek, amelyek felbukkannak a hírfolyamokban, és maximum 3-5 szó szöveg. A vendégnév helyett használja a „A termelékenység titka” vagy a „Legnagyobb megbánása” kifejezést.

Tartsa egységesen a betűtípusokat és a színeket, hogy az emberek azonnal felismerjék a tartalmat.

A fejezetek keresési forgalmat hoznak

YouTube és Google index fejezetcímek. Egy podcast epizód több tucat keresési kifejezésre rangsorolható.

A 20 percnél hosszabb podcastok esetében a YouTube csapata szerint fejezetekre van szükség. Adjon hozzá időbélyegeket a leíráshoz – 00:00 Bevezetés, 02:35 1. téma, 15:10 2. téma. A nézők arra ugranak, ami érdekli őket. A nézési idő megnő.

A trendeket, eszközöket és stratégiákat lefedő e-kereskedelmi podcast minden témához külön rangsorolódik.

Írjon részletes leírást. Több bekezdés a megvitatott kérdésekkel és témákkal. Adjon hozzá releváns kulcsszavakat természetesen. Adjon meg linkeket az említett forrásokra és vendégekre. Ez segít a YouTube-nak megérteni a tartalmat, és ajánlani azt.

Vágjon ki rövid klipeket hosszú epizódokból

A legjobb alkotók minden epizódot tartalmi pillérként kezelnek. Több kisebb darabra vágták.

  • A YouTube Shorts a felfedezésért dolgozik. Húzza a 60 másodperces pillanatokat – hasznos tippek, erős vélemények, meglepő statisztikák. Szerkessze függőleges formátumba. A YouTube csapata megjegyzi, hogy a rövidfilmek milliókat érnek el, akik soha nem néznek hosszú tartalmat.
  • A közösségi bejegyzések kitöltik az epizódok közötti hézagokat. Végezzen közvélemény-kutatásokat a műsor témáiról, tegyen fel kérdéseket a vendégeknek, ossza meg a kulisszák mögötti fotókat.
  • A klipek funkció lehetővé teszi a nézők számára, hogy saját 5-60 másodperces kiemeléseket hozzanak létre. Ingyenes marketing, amikor a közönség megosztja a legjobb pillanatokat.



Írjon címeket a kereséshez

Gyakori hiba a YouTube csapata szerint: homályos címek, mint például „Digital Talk Episode 12 – Mark Williams”.

Jobb: Hogyan méretezheti online áruházát 7 számjegyű lábra. Mark Williams e-kereskedelmi szakértő | Digitális beszélgetés 12. rész.”

Egyértelmű érték, releváns kulcsszavak, következetes márkaépítés. Közzététel előtt sorolja fel az epizód által megválaszolt összes kérdést. A Google Trends vagy a YouTube automatikus kiegészítése segítségével megkeresheti, hogy mit keresnek az emberek.

A hozzászólások növelik az algoritmus elérését

A YouTube algoritmusa a magas elkötelezettséget részesíti előnyben. A több kedvelés, megjegyzés és megosztás több ajánlást jelent.

Olvassa el a megjegyzéseket, és válaszoljon rájuk a közzétételt követő első néhány órában. Tegyen fel egy kérdést a végén a beszélgetés megkezdéséhez. Rögzítsen jó megjegyzéseket a beszélgetés irányításához.

A premierek a feltöltéseket eseményekké alakítják. Ütemezzen premiert visszaszámlálással és élő csevegéssel. Nézzétek együtt valós időben passzív megtekintés helyett.

Használja a Közösség lapot az epizódok között a gyors bejegyzésekhez, szavazásokhoz és frissítésekhez. Aktívan tartja csatornádat.

Figyelési viselkedés a megtekintések számával kapcsolatban

A YouTube Studio pontosan megmutatja, hogy az emberek hol hagyják abba a nézést, mely szakaszokat tekerik vissza, és honnan származik a forgalom.

A YouTube csapata azt javasolja, hogy hagyja figyelmen kívül az olyan hiúsági mutatókat, mint az összes megtekintési szám. Inkább a viselkedési mintákra összpontosítson.

Ha az emberek folyamatosan lemorzsolódnak a 10 perces határnál, az epizódok túl hosszúak lehetnek. Ha visszatekernek bizonyos részeket, az a tartalom visszhangzik. Ha a legtöbb forgalom a keresésből származik, akkor a SEO működik. Ha a javasolt videókból származik, akkor az indexképek és a címek jól teljesítenek.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU