3 perc olvasási idő

A brit fogyasztók ártudatosabbak, mint valaha – mit jelent ez a kiskereskedők számára?

Az American Express által 2000 vásárló megkérdezésével végzett friss tanulmány szerint a brit fogyasztók vásárlási szokásai napjainkban megváltoztak. A kutatásból kiderül, hogy a mai időkben a britek nagy többsége, 77 százaléka minden korábbinál jobban összpontosít arra, hogy jó ár-érték arányt kapjon a pénzéért. Emellett 71 százalékuk már aktívan vadászik azokra az árucikkekre, amelyeket kedvezményes áron árulnak. 68 százalékuk úgy gondolja, hogy az üzleteknek többet kellene tenniük azért, hogy segítsenek a vásárlóknak megbirkózni a növekvő árakkal.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A brit fogyasztók ártudatosabbak, mint valaha – mit jelent ez a kiskereskedők számára?
Forrás: Depositphotos

.

Vásárlói hűség változása a brit kiskereskedelemben

A mai kiskereskedelmi környezetben a verseny éles, a vásárlók 23 százaléka inkább az akciókat keresi, minthogy ragaszkodjon a megszokott üzleteihez. A hűségprogramok fontossága egyre nyilvánvalóbb, a vásárlók 52 százaléka fejezte ki, hogy hajlamos olyan üzleteket patronálni, amelyek programokat kínálnak. Sőt, 61 százalék jelentős többsége úgy érzi, hogy a kiskereskedőknek fokozniuk kellene a vásárlók jutalmazására irányuló erőfeszítéseiket.

Minőség és kényelem: Fő vásárlási prioritások

A megkérdezettek 60 százaléka továbbra is fontosnak tartja a kényelmet; 65 százalék értékeli azokat a cégeket, amelyek képesek az utolsó pillanatban történő vásárlásokat kezelni és garantálják a szállítási szolgáltatásokat.A termékek minőségét is alaposan megvizsgálják. A britek 62 százaléka tapasztalta a közelmúltban a termékek minőségének vagy méretének romlását. 47 százalék a kevesebb, de jobb minőségű áru vásárlása mellett dönt Daniel Edelman, az American Express munkatársa kiemeli annak jelentőségét, hogy a kiskereskedők gyorsan alkalmazkodjanak a változó vásárlói igényekhez, és a csúcsminőségű vásárlói élmény nyújtását helyezzék előtérbe mind az üzletekben, mind az interneten. „

Az emberek vásárlási prioritásai érthetően gyorsan változnak a kor követelményeinek megfelelően, nagyobb hangsúlyt fektetnek az értékre és jobban figyelnek a minőségre. Fontos, hogy a kiskereskedők, mint mindig, most is közel maradjanak a vásárlóikhoz, és gyorsan reagáljanak a változó igényekre. A nyerő vásárlói élmény nyújtásának mind az üzletben, mind az online térben szintén az első helyen kell állnia, mivel a fogyasztók továbbra is a kényelmet és a könnyedséget helyezik előtérbe vásárláskor.”

UK E-commerce Market

Source: Depositphotos

A brit fogyasztók költési szokásai

A tanulmányból az is kiderült, hogy az emberek 42 százaléka még mindig a nyaralásra költi a legtöbb pénzt.72 százalékuk még mindig úgy gondolja, hogy elengedhetetlen, hogy időnként kényeztessék magukat. Elég érdekes, hogy 44 százalék nyitott arra, hogy a vásárlási élményért cserébe megossza az adatait. Ez lehetőséget ad az üzleteknek arra, hogy az ajánlatokat és üzeneteket hatékonyan személyre szabják.

Mit jelent ez a kiskereskedők számára?

1️⃣ Az árérzékenység minden idők legmagasabb szintjén van.

  • Action: Kínáljon versenyképes árakat, korlátozott ideig érvényes ajánlatokat és személyre szabott kedvezményeket, hogy vonzza a pénztárcabarát vásárlókat.

2️⃣ A hűségprogramok fontosabbak, mint valaha.

  • Cselekvés: Erősítse meg a hűségprogramokat exkluzív kedvezményekkel, korai hozzáféréssel az akciókhoz és személyre szabott jutalmakkal.

3️⃣ A minőség számít, de a kényelem is.

  • Cselekvés: Koncentráljon a következetes termékminőség biztosítására, miközben zökkenőmentes, gyors és megbízható vásárlási élményt biztosít (online és offline egyaránt).

4️⃣ A személyre szabott vásárlási élmény fokozza az elkötelezettséget.

  • Cselekvés: Használja a mesterséges intelligenciát és az adatelemzést a promóciók testre szabásához, a termékek ajánlására és a vásárlói elkötelezettség fokozására.
Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+