3 perc olvasási idő

A brexit rejtett hatása az e-kereskedelemre

Ahogy az Egyesült Királyság e-kereskedelmi környezete tovább fejlődik, új valóság jelent meg: a brexit jelentős zavarokat okozott az iparágban, különösen a brit márkák és kiskereskedők számára, akik az egész EU-ban ki akarják terjeszteni elérhetőségüket. A Retail Economics és a Tradebyte közelmúltbeli jelentése szerint az Egyesült Királyságból az EU-ba irányuló nem élelmiszer-kiskereskedelmi export értéke 5,9 milliárd fonttal zuhant az első Brexit-szavazás óta.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A brexit rejtett hatása az e-kereskedelemre
Forrás: Depositphotos

A számok élesek: míg az online kiskereskedelem várhatóan évente 323 milliárd fonttal növeli az EU gazdaságait, a további kereskedelmi súrlódások korlátozták ezt a lehetőséget az Egyesült Királyságban székhellyel rendelkező vállalkozások számára. A nem élelmiszer jellegű kiskereskedelmi export értéke 2019 óta csaknem 18%-kal csökkent, ami különösen súlyosan érintette a ruházati és lábbeli ágazatot.

A csökkenés számos tényezőnek tudható be, többek között a megnövekedett logisztikai költségeknek, az uniós szervek kereskedés céljából történő nyilvántartásba vételének összetettségének, valamint a már amúgy is versengő piacon megnövekedett késedelmeknek. A ruházati ágazat, amely egykor a három legnagyobb exportőr volt, drámai csökkenést tapasztalt az exportértékekben, az egészség és szépség, az elektromosság, valamint a barkácsolás és kertészet a domináns kategóriákká váltak.

Source: Channelx.world

E kihívások ellenére van egy ezüst bélés. Az online piacterek létfontosságú csatornává váltak az Egyesült Királyság márkái és kiskereskedői számára az új kereskedelmi környezetben való navigáláshoz. Mivel az EU 322,6 milliárd font értékű éves online nem élelmiszer jellegű értékesítésének több mint kétötöde jelenleg piactereken keresztül történik, ezek a platformok egyszerűsített utat kínálnak a gazdag és fiatalabb fogyasztói demográfiai adatokhoz való hozzáféréshez.

Az értékesítés koncentrációja a legnagyobb uniós piacok között azt jelenti, hogy a 10 legnagyobb online piac teszi ki a nem élelmiszer jellegű online értékesítés oroszlánrészét, és csak a piaci értékesítés legalább 133 milliárd GBP értékű uniós e-kereskedelmet tesz ki. Ez lehetőséget kínál az Egyesült Királyság márkái és kiskereskedői számára, hogy alkalmazkodjanak és boldoguljanak az új környezetben.

Source: Channelx.world

A siker érdekében a vállalkozásoknak prioritásként kell kezelniük az agilitást, az innovációt és az ügyfelek elkötelezettségét. Az online piacterek kihasználásával és az új szabályozási környezet összetettségében való eligazodásra irányuló stratégiák kidolgozásával az egyesült királyságbeli márkák és kiskereskedők enyhíthetik a brexit hatását, és kihasználhatják a felmerülő lehetőségeket.

Miközben a brexit jelentős kihívások elé állította az Egyesült Királyság e-kereskedelmét, lehetőséget teremtett a növekedésre és az alkalmazkodásra is. Az iparág folyamatos fejlődésével elengedhetetlen, hogy a vállalkozások a görbe előtt maradjanak, és megragadják a pillanatot az innováció és a siker ösztönzésére a digitális gazdaságban.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A német e-kereskedelmi piac jelentős váltás előtt áll, mivel a kínai platformok teret nyernek
3 perc olvasási idő

A német e-kereskedelmi piac jelentős váltás előtt áll, mivel a kínai platformok teret nyernek

Az ECDB (E-commerce Data Base) szerint az európai e-kereskedelmi tájkép drámai változáson megy keresztül, mivel a kínai platformok a piac egyre nagyobb részét foglalják el. Mivel a belföldi e-kereskedelem növekedése Kínában 2023-ra mindössze 3,5%-ra lassul – ami kevesebb, mint a top 10 globális piac legtöbbjének növekedése -, a kínai óriáscégek egyre inkább nyugat felé keresik […]

Olvasás
58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat
3 perc olvasási idő

58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat

A kiskereskedők azt tapasztalják, hogy bár a vásárlók szeretik a kedvezményeket, személyes adataik megosztásakor aggódnak a magánéletük miatt is. A Daemon digitális transzformációs tanácsadó cég nemrégiben készült tanulmánya szerint a promóciós ajánlatok és a kedvezményekért küldött e-mailek továbbra is nagy vonzerővel bírnak a generációk között; az ezredfordulósok 67%-kal vezetnek, őket követik a Baby Boomerek 65%-kal, […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+