
A számok élesek: míg az online kiskereskedelem várhatóan évente 323 milliárd fonttal növeli az EU gazdaságait, a további kereskedelmi súrlódások korlátozták ezt a lehetőséget az Egyesült Királyságban székhellyel rendelkező vállalkozások számára. A nem élelmiszer jellegű kiskereskedelmi export értéke 2019 óta csaknem 18%-kal csökkent, ami különösen súlyosan érintette a ruházati és lábbeli ágazatot.
A csökkenés számos tényezőnek tudható be, többek között a megnövekedett logisztikai költségeknek, az uniós szervek kereskedés céljából történő nyilvántartásba vételének összetettségének, valamint a már amúgy is versengő piacon megnövekedett késedelmeknek. A ruházati ágazat, amely egykor a három legnagyobb exportőr volt, drámai csökkenést tapasztalt az exportértékekben, az egészség és szépség, az elektromosság, valamint a barkácsolás és kertészet a domináns kategóriákká váltak.

Source: Channelx.world
E kihívások ellenére van egy ezüst bélés. Az online piacterek létfontosságú csatornává váltak az Egyesült Királyság márkái és kiskereskedői számára az új kereskedelmi környezetben való navigáláshoz. Mivel az EU 322,6 milliárd font értékű éves online nem élelmiszer jellegű értékesítésének több mint kétötöde jelenleg piactereken keresztül történik, ezek a platformok egyszerűsített utat kínálnak a gazdag és fiatalabb fogyasztói demográfiai adatokhoz való hozzáféréshez.
Az értékesítés koncentrációja a legnagyobb uniós piacok között azt jelenti, hogy a 10 legnagyobb online piac teszi ki a nem élelmiszer jellegű online értékesítés oroszlánrészét, és csak a piaci értékesítés legalább 133 milliárd GBP értékű uniós e-kereskedelmet tesz ki. Ez lehetőséget kínál az Egyesült Királyság márkái és kiskereskedői számára, hogy alkalmazkodjanak és boldoguljanak az új környezetben.

Source: Channelx.world
A siker érdekében a vállalkozásoknak prioritásként kell kezelniük az agilitást, az innovációt és az ügyfelek elkötelezettségét. Az online piacterek kihasználásával és az új szabályozási környezet összetettségében való eligazodásra irányuló stratégiák kidolgozásával az egyesült királyságbeli márkák és kiskereskedők enyhíthetik a brexit hatását, és kihasználhatják a felmerülő lehetőségeket.
Miközben a brexit jelentős kihívások elé állította az Egyesült Királyság e-kereskedelmét, lehetőséget teremtett a növekedésre és az alkalmazkodásra is. Az iparág folyamatos fejlődésével elengedhetetlen, hogy a vállalkozások a görbe előtt maradjanak, és megragadják a pillanatot az innováció és a siker ösztönzésére a digitális gazdaságban.