4 perc olvasási idő

A barkácspiacterek térnyerése Európában: Miért fontos a többcsatornás értékesítés?

Európa-szerte egyre több barkácspiac jelenik meg, amelyek gyorsan átalakítják a kiskereskedelmi környezetet. Ami korábban elegendő volt - egy vagy két piacon való jelenlét - már nem elég. Most a márkák egy széttöredezett piaccal szembesülnek, ahol a láthatóság attól függ, hogy ott vannak-e, ahol a vásárlók szívesebben vásárolnak. Ezt az elmozdulást a legfrissebb adatok támasztják alá, amelyek azt mutatják, hogy a három vagy több piacon aktív eladók kétszer olyan gyorsan növelik bruttó áruértéküket (GMV), mint azok, akik csak egyen értékesítenek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A barkácspiacterek térnyerése Európában: Miért fontos a többcsatornás értékesítés?
Forrás: ChatGPT

Növekvő piac és bővülő szereplők

A GlobalEye „Az európai barkácspiac kihívásai és lehetőségei” című jelentése szerint az európai barkácspiac értéke 2024-ben körülbelül 388 milliárd euró volt. E piac online szegmense az előző évi 56 milliárd euróról 2024-re 66 milliárd euróra nőtt, és a közeljövőben várhatóan eléri a 78 milliárd eurót.

A határokon átnyúló e-kereskedelem Európában továbbra is fellendül – a közelmúltban elérte a 358,7 milliárd eurót. A barkácsvásárlók egyre inkább hajlandóak vásárolni több platformról az országokban.

A hagyományos kiskereskedelmi óriások és az új piaci szereplők egyaránt piactereket indítanak, hogy megragadják ezt a növekedést. A Leroy Merlin a brazíliai sikerek után kezdte meg piaci útját Európában, és mára több országspecifikus platformot üzemeltet több ezer eladóval és termékkel.

Hasonlóképpen, az Egyesült Királyság barkácsóriása, a B&Q 2022-ben elindított egy Mirakl-alapú piacteret diy.com-ben, és több mint 100 000 további, harmadik féltől származó terméket tervez kínálni, megháromszorozva a meglévő kínálatot.

További jelentős szereplők közé tartozik a HORNBACH, amely az európai országokban és a fizikai üzletekben bővíti az omnichannel képességeket.

A BAUHAUS Deutschland nemrégiben indította el piacterét, miután a technikai késések elhalasztották az eredeti, 2024 közepi ütemtervet, amint azt Valerie Dichtl piacszakértő megjegyezte. A platform kizárólag a németországi bejegyzett eladókra összpontosít, és exkluzív terméklistákat ígér a kezdeti eladóknak, hangsúlyozva a kategória stratégiai növekedési potenciálját.

Chart showing online and cross-border market share growth for DIY, Home & Garden in Europe 2023-2026, with top 10 cross-border players including Amazon, eBay, and IKEA

Source: Cross-Border Commerce Europe

A multipiactéri értékesítés ösztönzi a növekedést

A legújabb iparági betekintések erős összefüggést mutatnak a piac diverzifikációja és a felgyorsult GMV növekedés között. A három vagy több piactéren aktív eladók általában kétszer olyan gyorsan növelik értékesítési volumenüket, mint az egyplatformos eladók.

Ez részben azért van, mert a fogyasztói vásárlási utak egyre többplatformosak, és a barkácsvásárlók széles termékválasztékot és kényelmes vásárlási lehetőségeket keresnek, beleértve a házhozszállítást, a click & collect-et és a bolti visszaküldést.

Nils Kernchen szerint ezek a változó vásárlási magatartások arra késztetik az eladókat, hogy bővítsék piaci jelenlétüket.

A piactéri szakemberek azzal érvelnek, hogy a sikeres eladóknak most kifinomultabb műveletekre van szükségük, beleértve a robusztus ellátási lánc menedzsmentet és a továbbfejlesztett informatikai képességeket, hogy eligazodjanak a piacterek által támasztott változó követelményekben. A piacterek professzionálissá teszik mind a front-end ügyfélélményt, mind a háttér-eladók kezelését, ami az eladókat a nagyobb működési hatékonyság felé tereli.

Mit jelent ez a barkácsmárkák és az eladók számára?

A kertészeti, lakásfelújítási és barkácsolási szektorban tevékenykedő márkák számára a több piactér felemelkedése egyértelmű üzleti szükségszerűséget jelent: diverzifikálja piaci jelenlétét, vagy kockáztassa piaci részesedésének elvesztését a versenytársakkal szemben.

Az olyan platformokra való terjeszkedés, mint a Leroy Merlin, a B&Q, a HORNBACH, a Maxeda, az OBI és a BAUHAUS növeli a márka láthatóságát, és megérinti a szegmentált helyi ügyfélköröket, amelyek esetleg már nem elsősorban az Amazonon vásárolnak.

A többcsatornás jelenlét jobb kockázatkezelést kínál az egyes platformokon a piaci ingadozások ellen, és lehetővé teszi a márkák számára, hogy kihasználják a lokalizált marketing- és teljesítési stratégiákat. Ez a növekedés összhangban van a különböző csatornákon keresztül a választék és a kényelem iránti növekvő fogyasztói elvárásokkal.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU