
.
🎤 Kezdjük valami egyszerűvel: hány ország képviseltette magát az idei csúcstalálkozón?
A résztvevők 23 országból érkeztek. Bár nagy érdeklődésre számítottunk a balkáni e-kereskedelem és digitális marketing szakemberei részéről, kellemesen meglepett minket a közép- és nyugat-európai résztvevők, valamint a Kínából, Szingapúrból és Indiából érkező vendégek jelenléte. Egyértelmű, hogy régiónk egyre nagyobb globális figyelmet kap.
🎤 Most pedig merüljünk el mélyebben az idei rendezvény szervezésének tapasztalataiban. Főszervezőként mi volt a legmeglepőbb visszajelzés vagy reakció, amit az idei Balkan Ecommerce Summit résztvevőitől kaptál?
Nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk, amit őszintén szólva reméltünk is. Nem ez az első évünk, hogy ilyen léptékű rendezvényt szervezünk, és mindig igyekszünk megfelelni a közönség magas elvárásainak. A tavalyi visszajelzések áttekintése után prioritásként kezeltük, hogy a csúcstalálkozó minden aspektusát emeljük. A kiemelkedő dicséretet idén egyértelműen a networking zóna kapta: a 100 asztallal és a mobilalkalmazáson keresztül zökkenőmentesen kezelt összes találkozóval ez lett az egyik legjobban értékelt funkció.
🎤 Melyik előadó vagy előadás késztette arra, hogy jegyzeteljen, és miért?
Mivel gyakran el voltam foglalva beszélgetésekkel és szervezési feladatokkal, nem tudtam minden előadáson teljes egészében részt venni. Jeff Hoffman és Martin Greif előadásait azonban sikerült végignéznem. Mindketten magával ragadó és rendkívül közérthető módon adták át meglátásaikat. Rendkívül értékesnek találtam a tartalmukat, és máris számos kulcsfontosságú gondolatot jegyeztem fel, amelyeket az elkövetkező hetekben tervezek megvitatni a csapatommal. Vállalkozásunk jelenlegi szakaszában számomra a csapat fejlesztése kulcsfontosságú elem, és az összes jegyzet, amit készítettem, ehhez kapcsolódik.

Source: Balkanecommerce.com
🎤 Ha három szóval kellene jellemeznie a balkáni e-kereskedelem jövőjét, mik lennének azok?
A balkáni régió online értékesítése továbbra is növekszik, és nagyon vonzó piac a közép- és nyugat-európai vállalkozások számára. A sokféle nyelv és mentalitás miatt dinamikus és kihívásokkal teli környezet. De ha három szóban kellene összefoglalnom a balkáni e-kereskedelem jövőjét, akkor ezek a következők lennének: Dinamikus, kihívásokkal teli és ígéretes.
🎤 Mi az az e-kereskedelmi trend, amiről a csúcstalálkozón mindenki beszélt, és ami meglepte Önt?
Az eseményre való felkészülés során lehetőségem volt áttekinteni a témákat és előzetesen megnézni néhány előadást. Örömmel láttam, hogy a mesterséges intelligencia jól képviseltette magát, bár nem túlságosan. Ami azonban igazán meglepett, az az volt, hogy majdnem minden előadó végül AI példákat épített be az előadásába. Ez egyértelműen tükrözte, hogy a mesterséges intelligencia milyen mélyen befolyásolja az e-kereskedelem jövőjét.
🎤 Ön szerint a balkáni régió melyik országa vezeti jelenleg az e-kereskedelem forradalmát?
Véleményem szerint jelenleg Románia vezeti az e-kereskedelmi forradalmat a balkáni régióban. Az ország rendelkezik a legfejlettebb és legfejlettebb platformokkal, és gyakran a globális e-kereskedelmi trendek korai alkalmazójaként szolgál Kelet-Európában. A régió legnagyobb népességű piacaként betöltött pozíciója jelentős versenyelőnyt is biztosít számára.

Source: Balkanecommerce.com
🎤 Mi az az egy tanács a csúcstalálkozón, amelyet minden balkáni e-kereskedelmi vállalkozónak átadna?
A színpadról megosztott egyik tanács azonnal megragadt bennem, és minden jövőbeli projektemet befolyásolni fogja. Ez olyasmi, ami szerintem valóban átalakíthat minden e-kereskedelmi vállalkozást a Balkánon: „Ahhoz, hogy sikeres vállalatot építsen, győződjön meg arról, hogy az egész csapata világosan megérti és valóban csatlakozik a jövőbeli terveihez és céljaihoz”. Ha mindenki összhangban van, a végrehajtás sokkal erőteljesebbé válik.
🎤 Melyik, a csúcstalálkozón bemutatott innováció vagy megoldás váltotta ki a leglelkesebb visszhangot a résztvevőkből?
A sokféle megoldás bemutatásával az innovatív csomagolástól kezdve az AI-alapú e-kereskedelmi keresőeszközökön át a hiánypótló platformokig mindenhol nagy volt az érdeklődés. Ami azonban igazán kiemelkedett, az a formátumunk újdonsága volt: első alkalommal hívtuk meg a gyártókat, hogy mutassák be a saját márkás lehetőségeket. Ez nagy figyelmet keltett, mivel sok webáruház-tulajdonos talált potenciális beszállítókat következő termékcsaládjaihoz.
🎤 Mi volt a kedvenc kapcsolatépítő pillanata, amely a hivatalos előadásokon kívül történt?
A rendezvény elején egy kisebb technikai problémát tapasztaltunk a jegyértékesítési rendszerrel kapcsolatban, ami miatt sor alakult ki a regisztrációnál. Ami igazán lenyűgözött, az a résztvevők hozzáállása volt. Ahelyett, hogy idegesek vagy türelmetlenek lettek volna, azonnal beszélgetésbe elegyedtek és ötleteket cseréltek. Később sokan elmondták, hogy már „kapcsolatépítési üzemmódba” léptek, és a sorban állás az egyik legélvezetesebb és legtermékenyebb kapcsolatépítési pillanattá vált számukra.
🎤 Egy vicces megjegyzés – ha a jövő évi csúcstalálkozó mobilalkalmazását bármilyen fantáziafunkcióval bővíthetnéd, mi az, ami a résztvevők számára „hűha” lenne?
Mit szólnál egy„Brainstorm Roulette” funkcióhoz? Az alkalmazás véletlenszerűen csoportosíthatna 5-6 résztvevőt, és meghívhatná őket egy 30 perces meglepetés brainstormingra egy aktuális e-kereskedelmi témában. Ez új ötleteket és váratlan kapcsolatokat indítana el, és minden bizonnyal szórakoztató, értékes és felejthetetlen „wow” pillanatokat eredményezne.

Source: Balkanecommerce.com