2 perc olvasási idő

5 befolyásolóból 4 megszegi a kereskedelmi tartalmakra vonatkozó szabályokat

A digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) hatályba lépésével az Európai Bizottság jelentést tett közzé a tisztességtelen befolyásolói magatartásról.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
5 befolyásolóból 4 megszegi a kereskedelmi tartalmakra vonatkozó szabályokat
Forrás: Depositphotos

A megfigyelés 576 befolyásolót vizsgált 22 uniós tagállamból, köztük Luxemburgból, Norvégiából és Izlandról. Kimutatta, hogy akár 97%-uk is posztolt kereskedelmi tartalmakat, de csak 20%-uk mondta azt, hogy az reklám. Az Európai Bizottság jelentése azt is megállapította, hogy az influencerek akár 62%-a nem tartotta be a szabályokat.

Az influencerek a megfelelő „fizetett együttműködés” megjelölés helyett más megfogalmazásokat használtak, például „együttműködés” (16%), „partnerség” (15%) vagy általános köszönetnyilvánítás a partner márkának (11%)

. A posztok főként a divat, az életmód, a szépségápolás, az élelmiszer, az utazás és a fitnesz témaköréhez kapcsolódtak. A tanulmány szerint 119 influencer még olyan egészségtelen vagy veszélyes tevékenységeket is népszerűsített, mint az egészségtelen ételek, alkoholtartalmú italok, orvosi vagy kozmetikai eljárások, szerencsejátékok vagy pénzügyi szolgáltatások, például a kriptovaluta-kereskedelem. 2024. február 17-én lép hatályba a digitális szolgáltatásokról szóló törvény, amely nagyobb megbízhatóságot és biztonságot ír elő az internet számára. A DSA értelmében az influencereknek nyilatkozniuk kell majd arról, hogy tartalmaik tartalmaznak-e kereskedelmi üzeneteket, és nyomon követhetőségi információkat kell szolgáltatniuk. Az ellenőrzés célja annak ellenőrzése volt, hogy az influencerek betartják-e az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályokat. A vizsgálat az Instagramon, a TikTok-on, a YouTube-on, a Facebookon, az X-en, a Snapchaten és a Twitchen közzétett posztokat vizsgálta. 82 influencer több mint 1 millió követővel rendelkezett, 301-nek több mint 100 000 követője volt, 73-nak pedig 5 000 és 100 000 közötti követője. 576 profilból 358-at választottak ki további vizsgálatra. Velük a nemzeti hatóságok felveszik majd a kapcsolatot, hogy felszólítsák őket a szabályok betartására. Akár további végrehajtási intézkedéseket is hozhatnak.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU