2 perc olvasási idő

5 befolyásolóból 4 megszegi a kereskedelmi tartalmakra vonatkozó szabályokat

A digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) hatályba lépésével az Európai Bizottság jelentést tett közzé a tisztességtelen befolyásolói magatartásról.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
5 befolyásolóból 4 megszegi a kereskedelmi tartalmakra vonatkozó szabályokat
Forrás: Depositphotos

A megfigyelés 576 befolyásolót vizsgált 22 uniós tagállamból, köztük Luxemburgból, Norvégiából és Izlandról. Kimutatta, hogy akár 97%-uk is posztolt kereskedelmi tartalmakat, de csak 20%-uk mondta azt, hogy az reklám. Az Európai Bizottság jelentése azt is megállapította, hogy az influencerek akár 62%-a nem tartotta be a szabályokat.

Az influencerek a megfelelő „fizetett együttműködés” megjelölés helyett más megfogalmazásokat használtak, például „együttműködés” (16%), „partnerség” (15%) vagy általános köszönetnyilvánítás a partner márkának (11%)

. A posztok főként a divat, az életmód, a szépségápolás, az élelmiszer, az utazás és a fitnesz témaköréhez kapcsolódtak. A tanulmány szerint 119 influencer még olyan egészségtelen vagy veszélyes tevékenységeket is népszerűsített, mint az egészségtelen ételek, alkoholtartalmú italok, orvosi vagy kozmetikai eljárások, szerencsejátékok vagy pénzügyi szolgáltatások, például a kriptovaluta-kereskedelem. 2024. február 17-én lép hatályba a digitális szolgáltatásokról szóló törvény, amely nagyobb megbízhatóságot és biztonságot ír elő az internet számára. A DSA értelmében az influencereknek nyilatkozniuk kell majd arról, hogy tartalmaik tartalmaznak-e kereskedelmi üzeneteket, és nyomon követhetőségi információkat kell szolgáltatniuk. Az ellenőrzés célja annak ellenőrzése volt, hogy az influencerek betartják-e az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályokat. A vizsgálat az Instagramon, a TikTok-on, a YouTube-on, a Facebookon, az X-en, a Snapchaten és a Twitchen közzétett posztokat vizsgálta. 82 influencer több mint 1 millió követővel rendelkezett, 301-nek több mint 100 000 követője volt, 73-nak pedig 5 000 és 100 000 közötti követője. 576 profilból 358-at választottak ki további vizsgálatra. Velük a nemzeti hatóságok felveszik majd a kapcsolatot, hogy felszólítsák őket a szabályok betartására. Akár további végrehajtási intézkedéseket is hozhatnak.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Négy tinédzser letartóztatták a kibertámadások miatt, amelyek 300 millió fontba kerültek az M&S-nek
3 perc olvasási idő

Négy tinédzser letartóztatták a kibertámadások miatt, amelyek 300 millió fontba kerültek az M&S-nek

A rendőrség letartóztatott négy 17-20 éves személyt a nagy brit kiskereskedőket térdre kényszerítő, pusztító kibertámadásokkal összefüggésben. A gyanúsítottak ellen többek között zsarolás, pénzmosás és szervezett bűnözésben való részvétel miatt emeltek vádat.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék
3 perc olvasási idő

Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék

2026 júniusától minden németországi online kiskereskedőnek egy jól látható, egyetlen kattintással működő „Szerződés felmondása” gombot kell elhelyeznie. A német igazságügyi minisztérium ezt fogyasztóvédelemnek nevezi – az e-kereskedelmi vállalkozások azonban felesleges bürokráciának nevezik.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
A TikTok élelmiszerboltok eladásai idén 120%-kal ugrottak meg
3 perc olvasási idő

A TikTok élelmiszerboltok eladásai idén 120%-kal ugrottak meg

Valami vad dolog történt mostanában a TikTok-on. A Lidl, a német diszkont szupermarket limitált termékeket dobott ki a TikTok Shopra, és ezek gyorsabban fogynak, mint valaha. A Dubai csokiszeleteik – azok a pisztáciával töltöttek, amelyekért mindenki megszállottan rajong – másodpercenként 72 táblát adtak el, és 90 perc alatt elfogyott a készlet. Normál áron. Se kedvezmények, […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU