
A megfigyelés 576 befolyásolót vizsgált 22 uniós tagállamból, köztük Luxemburgból, Norvégiából és Izlandról. Kimutatta, hogy akár 97%-uk is posztolt kereskedelmi tartalmakat, de csak 20%-uk mondta azt, hogy az reklám. Az Európai Bizottság jelentése azt is megállapította, hogy az influencerek akár 62%-a nem tartotta be a szabályokat.
Az influencerek a megfelelő „fizetett együttműködés” megjelölés helyett más megfogalmazásokat használtak, például „együttműködés” (16%), „partnerség” (15%) vagy általános köszönetnyilvánítás a partner márkának (11%)
. A posztok főként a divat, az életmód, a szépségápolás, az élelmiszer, az utazás és a fitnesz témaköréhez kapcsolódtak. A tanulmány szerint 119 influencer még olyan egészségtelen vagy veszélyes tevékenységeket is népszerűsített, mint az egészségtelen ételek, alkoholtartalmú italok, orvosi vagy kozmetikai eljárások, szerencsejátékok vagy pénzügyi szolgáltatások, például a kriptovaluta-kereskedelem. 2024. február 17-én lép hatályba a digitális szolgáltatásokról szóló törvény, amely nagyobb megbízhatóságot és biztonságot ír elő az internet számára. A DSA értelmében az influencereknek nyilatkozniuk kell majd arról, hogy tartalmaik tartalmaznak-e kereskedelmi üzeneteket, és nyomon követhetőségi információkat kell szolgáltatniuk. Az ellenőrzés célja annak ellenőrzése volt, hogy az influencerek betartják-e az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályokat. A vizsgálat az Instagramon, a TikTok-on, a YouTube-on, a Facebookon, az X-en, a Snapchaten és a Twitchen közzétett posztokat vizsgálta. 82 influencer több mint 1 millió követővel rendelkezett, 301-nek több mint 100 000 követője volt, 73-nak pedig 5 000 és 100 000 közötti követője. 576 profilból 358-at választottak ki további vizsgálatra. Velük a nemzeti hatóságok felveszik majd a kapcsolatot, hogy felszólítsák őket a szabályok betartására. Akár további végrehajtási intézkedéseket is hozhatnak.