3 perc olvasási idő

359 milliárd eurós mérföldkőhöz érte el a határokon átnyúló európai e-kereskedelmet

A Cross-Border Commerce Europe hatodik kiadását tette közzé a TOP 100 határokon átnyúló piactér rangsorából. A számok azt mutatják, hogy a piactéri modell a teljes európai határokon átnyúló e-kereskedelmi piac 70%-át ellenőrzi. A Temu a második helyre lépett az Amazon mögött a CBCommerce által a FedEx Express és a Poste Italiane támogatásával végzett tanulmány szerint.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
359 milliárd eurós mérföldkőhöz érte el a határokon átnyúló európai e-kereskedelmet
Forrás: ChatGPT

Az európai határokon átnyúló e-kereskedelem értéke 2024/2025-ben elérte a 358,7 milliárd eurót . Ebből az összegből az online piacterek 247,5 milliárd eurót tettek ki, ami hetven százalékos részesedést jelent. A 100 legnagyobb platform 216,82 milliárd eurós bevételt ért el, ami 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

Ki vezeti az európai piacot

Az Amazon megőrizte első pozícióját, de a második hely érdekesebb. A kínai Temu platform megelőzte az eBay-t, amely a harmadik helyre esett vissza. Az AliExpress és az Etsy egészíti ki az első ötöt.

A speciális platformok is bekerültek az első tízbe – a Vinted használt piactér a hatodik helyet szerezte meg, ezt követte az OLX apróhirdetési oldal. A Zalando divatkereskedő, a Decathlon sportkereskedő és a Shein fast fashion játékos zárja az első tízet.

Chart showing growth of cross-border GMV in EU28 marketplaces from 2020-2025, rising from €72B to €217B, with TOP 10 marketplace ranking table below.

Source: cbcommerce.eu

Hogyan mérik a sikert

Az eRank rangsor négy fő mérőszámot egyesít: a határokon átnyúló értékesítés volumene 28 európai országban, a SEO teljesítménye, a piaci lefedettség és a határokon átnyúló látogatások százalékos aránya.

A másodlagos paraméterek közé tartozik az üzleti modell típusa (B2B, B2C, P2P, C2C), a páneurópai márkastratégia, a mesterséges intelligencia és a big data használata, az ügyfélszolgálat minősége és a piactér típusa. A rangsor a hibrid B2C platformokat részesíti előnyben, ahol nagyobb a harmadik féltől származó eladók aránya.

Három modell uralja a piacot

Az olyan általános piacterek, mint az Amazon, az Allegro vagy a Bol.com, termékek széles skáláját és erős infrastruktúrát kínálnak, de nagy versennyel és árnyomással szembesülnek.

A vertikális platformok (Zalando, ManoMano, Farfetch) meghatározott kategóriákra összpontosítanak, magasabb konverziós arányt érnek el, de szelektívebbek az eladókkal szemben.

Az olyan C2C piacterek, mint a Vinted, a Depop vagy az eBay, a közösségi megközelítésre és a körforgásos gazdaságra épülnek. Alacsony belépési korlátokkal rendelkeznek, de korlátozott skálázhatósággal rendelkeznek.

Regionális különbségek

A német piacot az Amazon és az Otto, míg a C2C és a divatplatformok Franciaországban dominálnak. Nagy-Britannia egyesíti a generalistákat a réspiacterekkel. Közép- és Kelet-Európában gyorsan növekszik az általános platformok.

2026-ra várhatóan a látogatók 98,2%-a lesz határon átnyúló, ami a szegmens további növekedését jelzi.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU